Snelheid internetverbinding fluctueert

Status
Niet open voor verdere reacties.

IgniteIddo

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 jul 2001
Berichten
1.334
Goedemorgen,

Sinds een paar dagen treedt het volgende geval op: bij een download verandert de downloadsnelheid regelmatig. Deze hobbelt heen en weer tussen de 4Mb/s en 0,3Mb/s. Dit treedt op bij zowel draadloze als bedrade verbinding. Ik heb de bekabeling vervangen, modem gereset (opnieuw ingesteld) en de meest recente driver voor mijn netwerkkaart (een Intel Centrino Advanced-N 6230) geïnstalleerd.
Om het wat complexer te maken heeft een andere laptop (via draadloos) hier blijbaar geen last van, terwijl mijn HD TV signaal (bedraad) hier weer wel last van heef in de vorm van haperend beeld.

Heeft iemand een suggestie die ik nog kan uitproberen? Binnenkort komt er wel een XS4ALL monteur langs om e.e.a. te meten, maar als ik al eerder een mogelijke oorzaak kan achterhalen scheelt dat weer wachttijd.

Iddo
 
Denkelijk iets wat de resources opsoupeert, al via msconfig gekeken wat er zoal mee opstart? of via taakbeheer de processen bekeken?
 
Niks bijzonder volgens mij: een virusscanner, dropbox, Google updater service, Intel Wireless drivers, audio driver, Skydrive, Lync. De meeste services heb ik uitgezet bij het draaien van de test.
 
Dropbox, Google updater service, Skydrive zou ik zeker uitzetten. Liever handmatig.
Lync ook eerlijk gezegd: vragen al deze zaken niet een continue synchronisatie?
 
Hoi Chopra,

Die heb ik voor de test ook inderdaad uitgezet. Maar ik kan me zowieso niet voorstellen dat deze 3,5Mb/s aan sychronisatie vragen als er niks te synchroniseren is. Op de andere laptop draaiden tijdens de test (download bestand ftp://dl.xs4all.nl/pub/test/1GB.bin) deze service ook gewoon.
 
Update: monteur XS4ALL is langsgeweest. Ligt niet aan het modem of PC. Issue is nu doorgemeld naar KPN. Die mogen nu het koperdraadje tot in de centrale controleren.
 
Probleem is eindelijk opgelost. De KPN had het DSL signaal op 2 aderparen i.p.v. 1 aangesloten, waardoor het signaal a.h.w. heen en weer hopte van het ene aderpaar naar het andere aderpaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan