snelkoppelingen op bureaublad veranderen in wereldbol

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Berichten
640
Sinds gisteren een nieuwe pc (erg snel) alleen 1 nadeel namelijk windows 7

ik snap er niets van.

het eerste probleem is:snelkoppelingen op bureaublad veranderen in wereldbol

zo heb ik nog veel meer van die rare dingen die ik tegen kom maar ik geloof dat ik ze maar stap voor stap af ga werken.

alle tips zijn welkom
gr Carina
 
Download:

  • exe_lnk_fix.com
  • Sla het bestand op, op het bureaublad en open deze.
  • Typ in het schermpje dat opent het nummer 1 en klik op Enter.
  • Het programma zal nu het openen van snelkoppelingen en programma's herstellen. De .exe en .lnk associaties worden teruggezet waardoor het probleem wordt opgelost.
 
Hoi

precies gedaan wat je hebt gezegd (mijn dank daar voor)

maar helaas het werkt niet
 
De meeste problemen worden veroorzaakt door het niet uitvoeren van exe_lnk_fix.com als Administrator. Log in als Administrator en voer het bestand uit. Als je dat niet snapt, doe dan het volgende:

Ga naar deze site :http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/
  1. Klik in het groene vak daar op LNK en op EXE dat op jouw pc hersteld moet worden om te downloaden . (bestanden zijn ingepakt; Download en gebruik 7-Zip om uit te pakken,
  2. Je kan in de Registereditor (Start>uitvoeren>regedit) de optie Importeren gebruiken onder Bestand in de werkbalk om de regfiles te importeren kiezen
  3. Ook kun je het bestand uitpakken naar je bureaublad,
  4. Klik met de rechtermuisknop op het bestand en Samenvoegen kiezen per bestand
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie mee denken

maar helaas het werkt allemaal niet.

wat ik nu ondekt heb is dat de snelkoppelingen van internetsites in wereldbollen veranderen als ik de naam ervan wijzig. bv ik sta op de internetsite van hotmail en klik dan rechts om een snelkoppeling te maken. er komt dan een snelkoppeling op mijn bureaubld te staan en daar staat hotmail en eronder staat mijn hotmailadres, als ik nu naam wijzigen doe en mijn adres weg haal zodat er alleen hotmail blijft staan dan veranderd het icoon in een wereldbol.

njogmaals alle tips zijn welkom
 
[QUOTE="Carina1]bv ik sta op de internetsite van hotmail en klik dan rechts om een snelkoppeling te maken[/QUOTE] Leg dit eens nader uit. Sta je dan in IE op Hotmail o.i.d.?

Gebruik evt. Probleemstappenbeschrijving...
Kies Start->Uitvoeren, en typ PSR & druk op Enter.
Het programma Probleemstappenbeschrijving zal nu starten.
Indien je bij het begin v/h probleem bent kies je Opname starten.
Doe vervolgens de handelingen die het probleem veroorzaken en voeg eventueel commentaar toe via de optie Opmerking toevoegen.
Als je klaar bent kies je Opname stoppen, waarna je een bestandsnaam opgeeft & een zipbestand met daarin een HTML-bestand met de stappen wordt opgeslagen op het bureaublad en kan direct als bijlage worden toegevoegd, gemaild of online geupload worden.

Upload hier:
Mijn Bestand
File Factory
File Hosting
 
Laatst bewerkt:
Een screenshot zou ook handig zijn ;)
 
ik sta op de site van hotmail of marktplaats of wat dan ook

ik klik rechts en klik dan op snelkoppeling maken er verschijnt dan een snelkoppeling op mijn bureaublad met het icoontje van marktplaats of hotmail.

laten wet uitgaan vam het marktplaats icoontje dat is dan gewoon het teken van marktplaats en daar onder staat de tekst marktplaats-marktplaats.nl

als ik nu het streepje en de tekst markplaats,nl weg haal zodat er onder mijn icoontje alleen nog maar marktplaats staat dan veranderd het marktplaatsicoontje in een wereldbol.

dit is met al mijn internet snelkoppelingen op mijn bureaublad zo.

ik wil wel een screenshot maken zoals JoZ1 voorsteld maar ik weet niet hoe dat moet.

alvast bedankt voor jullie reacties
 
Naamloos.png12.jpg


dit krijg ik als ik de namen onder de snelkoppingen verander.

hoop dat ik het goed heb gedaan
gr carina
 
Kan je wel de pictogrammen veranderen door middel van: Rechtermuisknop > Eigenschappen?
 
ja dat gaat wel maar dan kan ik kiezen uit van die standaard pictoprammen
 
Hoe maak je die snelkoppeling? Gewoon:

(Bureaublad) Rechtermuisknop > Nieuw > Snelkoppeling ?

Als ik het zo doe, krijg ik het logo van Google Chrome (mijn standaard browser).
 
Ik ga bv naar www.marktplaats.nl
als die site geopend is ga ik daar opstaan en klik rechts en dan klik ik op snelkoppeling maken en die verschijnt dan op mijn bureaublad

oja als ik bovenstaande gedaan heb krijg ik een schermpje met de vraag wilt u een snelkoppling naar deze website op uw bureaublad plaatsen en dan zeg ik ja

als die er dan staat dan doe ik rechts op de snelkoppeling klikken en naam veranderen en dan krijg ik die wereldbol.
snap je het nog?
 
Laatst bewerkt:
Raar... Bij mij doet-ie het wel gewoon :confused:

30336234.jpg



Maar ik heb een oplossing gevonden! Open het .URL bestand maar eens met kladblok. Je zal zoiets zien staan:

Code:
[{000214A0-0000-0000-C000-000000000046}]
Prop3=19,2
[InternetShortcut]
URL=http://www.marktplaats.nl/
IDList=
IconFile=http://statisch.marktplaats.com/images/favicon.ico
IconIndex=1

Dan kun je het pictogram (http://statisch.marktplaats.com/images/favicon.ico) downloaden als .ICO en handmatig toevoegen!
 
Opmerking:% userprofile% staat voor het pad naar gebruikersprofiel map.
De wederopbouw van de Icon Cache Database
  1. Sluit alle vensters map die op dat moment open staan.
  2. Start Taakbeheer met behulp van de toetsencombinatie CTRL + SHIFT + ESC-toets volgorde, of door het uitvoeren van taskmgr.exe.
  3. In het tabblad Processen, klik met de rechtermuisknop op het proces Explorer.exe en kies Proces beëindigen.
  4. Klik op de knop Proces beëindigen wanneer u wordt gevraagd om bevestiging.
  5. Combineer [windowstoets+r] -> typ CMD -> typ nu de commando's een voor een en druk op ENTER na elke opdracht:
    (Je ziet nu c:\Users\Carina)
    • CD AppData\Local
    • DEL IconCache.db/a
    • EXIT
  6. In Taakbeheer, klik op Bestand, kies Nieuwe taak (Uitvoeren ...)
  7. Typ Explorer.exe en klik op OK.
 
Laatst bewerkt:
ik was al tot num. 7 gekomen, maar nu weet ik niet wat in het venster opdrachtprompt moet typen
 
Dat heeft dorado beschreven, namelijk

Code:
CD\AppData\Local

<Druk op Enter>

DEL IconCache.db/a

<Druk op Enter>

EXIT

<Druk op Enter>

Deze commando's verwijderen C:\Users\Carina\Appdata\Local\IconCache.db

Maar waarom probeer je mijn oplossing niet, als je dit te lastig vind?
 
Sorry JoZ1 en dorado niet goed gelezen.

maar als ik alles gedaan heb en dan achter C:\Users\Carina>CD\AppData\Local zet en enter zegt hij ongeldig pad is dit dan goed en moet ik dan de volgende regeltypen en enteren?

JoZ1 waarom ik jou oplossing niet gebruik omdat ik helemaal niet weet hoe ik dat moet doen
tja vrouwen en een pc ik weet het
sorry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan