Software voor kids van 5-6 jaar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Berichten
25.325
Luitjes,

Ik vind het tijd dat mijn zoontje kennis gaat maken met de PC daar hij er ook interesse voor heeft. Maar wat is nu leuke en geschikte software voor zo'n mannetje?
Spellen of educatief, alles is welkom. Is mijn eerste kind en wellicht heeft een ander meer ervaring.
Verder de vraag of het mogelijk is twee muizen aan te sluiten op de PC, hij is namelijk linkshandig en ik niet.

Ik hoor graag,
Raymond
 
"Dora", "Hobie", ongetwijfeld nog meer en diverse sites van kinderprogramma's...enne..... pas maar op, ze zijn binnen de kortste keren sneller met de pc en internet als dat jij verwacht.
 
StarWars JK2 en 3, dan op 2 compjes naast elkaar, kun je samen spelen, ook Battlefront, spelen we nog, hij is inmiddels 8, in de huiskamer en niet op zijn eigen kamer, heb je ook mooi overzicht.

Alle Harry Potter spellen, RollerCoaster 3, Spiderman, de oude Toystory's, StuntGP en Tarzan games.

Al die zogenaamde eductieve spelletjes vinden ze ruk.

Ook via internet zoals Pokemon Crater etc. vinden ook geweldig.

Tip, laat hem zoveel mogelijk zelf opstarten en configureren, heeft hij het zo onder de knie.

Enige euvel is met een vriendje:mad:, heb je zelf geen computer of je moet nog een laptopje hebben.:)
 
@ Pier en Maestro,

Hebben jullie wellicht een oplossing voor het muis probleem?
Ik kan het wel steeds omgooien in het configuratiescherm maar en tweede muis lijkt mij ideaal.
 
Muisprobleem? een USB en een PS/2 muis werken pima samen, soms ook wel 2 USB muizen.
 
Gewoon ieder zijn eigen poortje geven?
Doen ze het beide dan?
 
Jeb, meestal werkt wel de software voor de PS/2 en niet die voor de USB, maar die werkt wel.

Zou overigens geen minimuis aanschaffen, die had hij toen hij 2-3 jaar was, maar een gewone vinden ze toch handiger, papa werkt er ook mee.:cool:
 
In computer idee nummer 18 (ligt nu nog in de winkel) staan een tig aantal programma's en sites. Ze worden ook besproken, dus je weet wat je van te voren binnenhaalt cq bezoekt.
 
Goh, je leest mijn gedachten want ik wou inderdaad een laptop muis aanschaffen. Niet doen dus.
Is wel lachen hoor. Nooit keek hij naar dat ding om en nu zit hij constant op schoot wil hij ook typen en klikken. Probleem is dat hij met zijn bijna 6 jaar nog wat moeite heeft met de fijne motoriek ( kleuren binnen de lijntjes is ook nog lastig) maar wel erg creatief is.
 
Nee, zeker geen kleine muis, zoals Lange Pier al zegt, "die gebruikt papa ook niet", bovendien, groot is meestal steviger en dat kan soms handig zijn.:eek::cool:
 
Tja, die van mij zat al op schoot toen hij net kon zitten, hoogst interesant al die bewegende dingen en vanaf een jaar of 3 die zogenaamde educatieve spelletjes proberen, Bob de Bouwer ging nog wel, maar de rest, zoals Sesamstraat etc, vond hij niet zo veel aan, aktie moest er zijn.:)

En vergeet een/de joystick o.i.d. niet.

Overigens vond/vind hij Lego Star Wars 1 en 2 ook heel leuk, alleen kun je die niet via lan spelen, helaas.
 
Thanks,
Ik ga ermee aan de slag. Morgen even een muis halen. Een gewone dan wel te verstaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan