software voorraadbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Luke12345

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2020
Berichten
1
Beste Lezer,

Momenteel ben ik bezig met de studie Technisch Bedrijfskunde. Ik zit nu in mijn tweede jaar en moet het tweede half jaar stage lopen. In die ±20weken moet ik een specifieke tak van het bedrijf gaan optimaliseren waarvan lange termijn belangrijker is dan korte termijn. Ik heb er voor gekozen om mij specifiek te richten op het voorraadbeheer aangezien dat echt het meest achterloopt. Het bedrijf waar ik stage loop is in de laatste jaren zo hard gegroeid dat het uit zijn jasje is groeit. Momenteel wordt er geen enkele manier van voorraadbeheer gehanteerd. Er wordt af en toe door het magazijn heen gelopen om te kijken wat bijgevuld moet worden en het komt nog wel eens voor dat productiemedewerkers misgrijpen naar materialen. Het is een bedrijf wat projectmatig ±6-10 eindproducten per jaar maakt. Het is voor mij dan ook lastig om projectmatig een voorraad aan te houden, want elk eindproduct varieert van elkaar.
Heeft iemand tips om dit op te pakken?
 
Op basis van jouw informartie kom ik even op het volgende idee.

Er zijn 2 soorten voorraad. Standaard onderdelen (boutjes, moertjes, etc..) en daarvan kun je een min. max. voorraadsysteem van bijhouden in excel. En dan zijn er nog de maatwerk onderdelen die specifiek besteld moeten worden voor een project. Maar die zouden niet op moeten kunnen raken, want anders is het geen specifiek onderdeel en blijkbaar een standaard onderdeel.

Moet je alleen nog een oplossing vinden voor het bijhouden van de voorraad. En dat is meer een personele kwestie dan een technische.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan