• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som.als werkt niet over meerdere tabbladen icm meerde velden

Status
Niet open voor verdere reacties.

roy1983

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 feb 2016
Berichten
2
goede middag

Ik heb al een tijdje zitten stoeien met het volgende maar krijg het niet voor elkaar.

Ik ben bezig om onze duikregistratie vereenvoudigen door middel van een excel bestand
het is de bedoeling per dag een log te maken en deze moet dan doorwerken naar de totalenpagina van de duiker.

stel dat:
Op dag 1 corne
1x15 min duikt
1x6 min
en 1x duikploegleider is
dan moet er in het tabblad van Corne bij duikminuten het totaal aantal minuten worden opgeteld
en bij duikploegleider moet er het aantal keer komen te staan dat hij duikploegleider is geweest.

Dit moet echter over allen dagen en gezien niet altijd iedereen mee gaat staan de namen niet op een vaste plaats

ik heb al zitten stoeien maar krijg steeds als resultaat #waarde

alvast heel erg bedankt aan de gene die me de goede richting weet te helpen.

heb het bestand bijgevoegdBekijk bijlage duiklog concept_1.xlsx
 
De informatie die jij in Excel probeert vast te leggen zou eigenlijk in een kleine database moeten staan, dat leent zich veel beter voor dit soort werk. Maar wil je toch verder met excel dan is het in ieder geval eenvoudiger als alle gegevens op 1 werkblad staan in 1 tabel.
 
Een mogelijke optie is nog gegevensconsolidatie zoals in de bijlage, met op (nieuw) werkblad 'Alle_Dagen' geconsolideerde gegevens samengesteld met Data - Consolidatie.
Het zijn 2 lijstjes, 1 met minuten en 1 met aantallen, die je dan telkens om en om moet bijwerken door de data consolidatie met "som" resp met "aantal" uit te voeren, aangezien maar 1 set dataconsolidatie definitie vastgelegd kan worden. En de geconsolideerde gegevens worden niet automatisch bijgewerkt als er iets in de brongegevens verandert.

Ik heb ook de layout van de dagbladen iets moeten aanpassen om de duikploegleiderminuten en duikminuten bij elkaar te zetten.

Al met al blijft het inderdaad behelpen als je met de gekozen layout nog iets met de gegevens wilt doen.
 

Bijlagen

  • duiklog concept_1 MB.xlsx
    35,3 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
goede morgen

heel erg bedankt voor de reactie

ik ga ermee aan de slag

groeten roy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan