mathijsderuiter
Gebruiker
- Lid geworden
- 21 sep 2012
- Berichten
- 36
Beste mensen,
Ik ben met een bestand bezig om cijfers in de gaten te houden.
Hiervoor worden in het sheet "Rekensheet" telkens de waarden gesorteerd.
Echter, het kan zijn dat er rijen bijkomen of weer verdwijnen als er filialen bij komen of wegvallen.
Ik heb nu dit:
Het is dus de bedoeling dat er geen vaste range staat, maar iets als: range("B5: laatste rij -2). Ik kom er zelf niet uit.
Bij voorbaat dank!
Ik ben met een bestand bezig om cijfers in de gaten te houden.
Hiervoor worden in het sheet "Rekensheet" telkens de waarden gesorteerd.
Echter, het kan zijn dat er rijen bijkomen of weer verdwijnen als er filialen bij komen of wegvallen.
Ik heb nu dit:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$D$2" Then
Sheets("rekensheet").Range("B5:F20").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort.SortFields.Add Key:=Sheets("rekensheet").Range( _
"F6:F20"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending, DataOption:= _
xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort
.SetRange Range("B5:F20")
.Header = xlYes
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Sheets("rekensheet").Range("H5:L20").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort.SortFields.Add Key:=Sheets("rekensheet").Range( _
"l6:L20"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending, DataOption:= _
xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort
.SetRange Range("H5:L20")
.Header = xlYes
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Sheets("rekensheet").Range("n5:r30").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort.SortFields.Add Key:=Sheets("rekensheet").Range( _
"r6:r30"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlAscending, DataOption:= _
xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort
.SetRange Range("n5:r30")
.Header = xlYes
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Sheets("rekensheet").Range("t5:x20").Select
ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort.SortFields.Clear
ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort.SortFields.Add Key:=Sheets("rekensheet").Range( _
"x6:x20"), SortOn:=xlSortOnValues, Order:=xlDescending, DataOption:= _
xlSortNormal
With ActiveWorkbook.Worksheets("Rekensheet").Sort
.SetRange Range("t5:x20")
.Header = xlYes
.MatchCase = False
.Orientation = xlTopToBottom
.SortMethod = xlPinYin
.Apply
End With
Sheets("rekensheet").Range("D2").Select
End If
End Sub
Het is dus de bedoeling dat er geen vaste range staat, maar iets als: range("B5: laatste rij -2). Ik kom er zelf niet uit.
Bij voorbaat dank!