Sorteren in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Berichten
788
Ik ben nu met een cursus access bezig en ik vraag me af of je kan sorteren. Ik weet wel dat je dat moet doen met A --> Z of met Z --> A, maar wat ik bedoel is dit: zodra je een lijst op alfabet gaat sorteren in de kolom die je wilt, dan gaan de nummers van de records ook veranderen. Zou je die ook weer in de goede volgorde kunnen krijgen zonder dat je je gesorteerde lijst weer verandert? Dus wat je uitgesorteerd hebt, moet in die volgorde blijven staan en de nummers onder id moeten ook weer op volgorde komen. Is dit mogelijk?
 
Ik ben nu met een cursus access bezig en ik vraag me af of je kan sorteren. Ik weet wel dat je dat moet doen met A --> Z of met Z --> A, maar wat ik bedoel is dit: zodra je een lijst op alfabet gaat sorteren in de kolom die je wilt, dan gaan de nummers van de records ook veranderen. Zou je die ook weer in de goede volgorde kunnen krijgen zonder dat je je gesorteerde lijst weer verandert? Dus wat je uitgesorteerd hebt, moet in die volgorde blijven staan en de nummers onder id moeten ook weer op volgorde komen. Is dit mogelijk?

http://www.datapigtechnologies.com/flashfiles/linenuminreport.html
Hier 1 voorbeeldje voor aparte line nummers in een rapport.
 
In een rapport kun je inderdaad een onafhankelijk rijnummer maken. Zie video. Maar de feitelijke gegevens, zoals nummering (bij een Autonummerveld) horen altijd op Record niveau bij elkaar. Dus als je op een bepaald veld sorteert, zullen de nummers (gelukkig wel...) meelopen. Je wilt natuurlijk niet, dat een klant ineens heel iemand anders blijkt te zijn in een order...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan