• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sorteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phill

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2012
Berichten
70
Bijgaand een voorbeeld van een excel-bestand
Deze personen in de lijst (de lijst is in werkelijkheid rond de 5000 rijen) dienen een brief te krijgen.
De brief wordt gemaakt een paar dagen na datum van binnenkomst.
Ik zou dus nu een brief moeten maken met de zaken die na 31-5-2016 zijn binnengekomen.
In principe heb ik dit wel voor elkaar. Ik sorteer op datum binnenkomst, kopieer de gegevens naar een andere tabel en vanuit deze tabel maak ik een brief in word.

Bestaat er ook een mogelijkheid dat ik eerst sorteer op datum (vanaf een bepaalde datum) en als deze persoon ook nog voor die datum voorkomt dat deze zaak ook wordt meegenomen in het sorteergedeelte?

Bekijk bijlage Sorteren.xlsx
 
Waarom zou je dus nu een brief moeten maken met de zaken die na 31-5-2016 zijn binnengekomen? Gebruik het autofilter zou ik denken.
 
Ik stuur iedere twee weken een brief.
Ik sorteer eerst op datum binnenkomst. Echter als iemand in deze lijst ook nog voorkomt met een eerdere datum wil ik een brief maken aan deze persoon met het totaalbedrag dat op dat moment nog openstaat.

Met het autofilter lukt dit niet.
 
Hiervoor heb ik 2 extra kolommen toegevoegd

de eerste is "VoorL+Naam" om een unieke code te creeren, hier zou eventueel postcode en woonplaats aan toegevoegd kunnen worden.
In de tweede kolom wordt per persoon de laatste binnenkomst datum berekend. dit gebeurt doormiddel van een matrix formule (formule afsluiten met ctrl+shift+enter)
Als je dan op deze kolom sorteerd zie je ook de vorige binnekomsten.

Bekijk bijlage Sorteren Q.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan