Speedfan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stafa

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2006
Berichten
46
hallo,
ik heb een probleempje met me computer hij valt uit om de zoveel tijd
ik heb gelezen op sommige forums dat het te warm kan zijn dan dat die uitvalt
dus heb ik speedfan gedownload om te cheke hoe warm het is
toen zag ik bij het programma een vuur tekentje ik denk dat het betekent dat het te warm is
is het erg? hoe kan ik het oplossen
alvast bedankt
ik heb een dualcore 4200+ AMD
 
niks aan de hand hoor,en speedfan is ook niet betrouwbaar,voor de echte temperatuur moet je in je bios kijken
 
SpeedFan zet overal een vuurtje voor, als het boven de 50 graden uitkomt, een beetje vreemd, want 50 graden is voor sommige onderdelen inderdaad te warm, maar de CPU kan best 50 graden hebben.

Wordt de pc automatisch opnieuw opgestart en krijg je een blauw scherm / BSOD of valt de pc uit en blijft dan uit? In het eerste geval is het vaak een probleem met drivers of een stukje slecht functionerende hardware en in het tweede geval kan het de temperatuur zijn (denk ik niet in dit geval) of problemen met de voeding.
 
ik kwam er net achter dat het niet van de processor is maar van de videokaart :)
 
ik kwam er net achter dat het niet van de processor is maar van de videokaart :)

De temperatuur van de videokaart kan met een goede koeler zeker minder worden, maar 51 graden is niet te warm. Dus ik denk niet dat de oorzaak een te hete pc is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan