spelling en grammatica controle problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael43

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2005
Berichten
4
Het volgende probleem heb ik bij mijn buurman ondervonden in Word.

Bij het gebruik van de spelling en grammatica controle
gaf Microsoft Office een fout en werd afgesloten.

Ik heb de office suite 2002 opnieuw geinstalleerd
( volledige installatie !) maar als ik spelling en grammatica activeer gaat hij deze installeren maar wordt dan afgebroken omdat Word fouten heeft ondervonden.

Wie weet het probleem ?


Bij voorbaat dank

Arie Postma
 
Weet je wat de foutmelding precies was, anders wordt het moeilijk je uit de brand te helpen.

Wat je wel zou kunnen proberen is nog eens opnieuw installeren, maar het register op te schonen voor je dat doet: deïnstalleer Office en schoon het register op met jv16, waarvan je de laatste gratis versie hier kunt downloaden: http://www.oldversion.com/ (lees wel eerst de gebruiksaanwijzing). Installeer vervolgens Office opnieuw.
 
Bedankt voor jullie bericjten. Ik kan het pas volgende week uittesten daar de buurman dan weer thuis is.

Word gaf overigens geen foutcodes aan.
Er werd gewoon gezegd dat die de grammatica niet kon installeren.

De buurman zei dat die de updates er na had gedaan maar dat moet ik nog checken



Michael
 
Hai, :D

Ok graag gedaan maar:

* Check de updates
* Probeer ook die tip van de extra talen uitschakelen..

Helpt het niet maak dan een screendump (Printscreen) van die melding over de grammatica van Word en plaats die hier.

See Yah! :thumb:
 
Nog problemen

Office opnieuw geinstalleerd + update xp2.

Ga ik naar extra optie/ spelling en grammatica controle dan komt de volgende melding:


Microsoft kan op dit moment geen spelling of grammatica controle uitvoeren deze functie is op dit moment niet geinstalleerd. Wilt u de functie nu installeren ?
(bij installatie wel aangegeven!)


Als ik op ja klikt begint de installatie maar dankomt de melding :
Microsoft kan op dit moment geen spelling of grammatica controle uitvoeren. Deze functie is niet beschikbaar.


De functie heeft het wel altijd gedaan maar is 2 weken geleden gestopt.

Aangepaste woordenlijsten alleen custom.dic aangevinkt
 
Hai, :D

Wat je kunt doen is de Proof map op je pc opzoeken (C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\PROOF) en die hernoemen naar ProofOld en dan in Word op F7 rammen..

Nu zal Word vragen ofdat jij de gehele grammatice en spellingscontrole opnieuw wilt installeren (met de cd)

Snellere oplossing
Lijkt me toch beter om wellicht systeemherstel uit te voeren naar een herstelpunt (datum) langer als twee weken geleden!

See Yah! :thumb:
 
Opgelost

Probleem opgelost via systeemherstel.

Wel makkelijk natuurlijk maar niet de oorzaak gevonden !
Maar dat zal dan de wondere wereld zijn van Bill !

bedankt voor jullie hulp
 
Hai, :D

Graag gedaan...

Yepz het is een quick & dirty methode maar goed je probleem is wel uit de wereld...

En met betrekking tot de oorzaak das gewoon een kwestie van lang genoeg alle mogelijkheden uitproberen en dan kom je vanzelf de oorzaak tegen..(Dus als je dat graag wilt weten bewandelen we de volgende keer gewoon die weg) ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan