• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

springen naar ander tabblad met waard geselecteerde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Horli

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2020
Berichten
13
Hallo,

Ik heb een document toegevoegd.

Op tabblad 2 voer ik in cel C2 een waarde in "1aa".
Die waarde komt overeen met een waarde op tabblad 1

Nu wil ik graag dat als ik op de knop "ga naar" klik op tabblad 2, ik dan naar de cel in tabblad 1 verspring met díe waarde "1aa" uit cel C2.

Is dat mogelijk

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • Ga naar Macro.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 35
Met dit achter die knop:
Code:
Sub Ga_naar()
    Set c = Sheets("Blad1").Range("D:D").Find(ActiveSheet.Range("C2"), , xlValues, xlWhole)
    If Not c Is Nothing Then
        Application.Goto Sheets("Blad1").Range(c.Address)
    End If
End Sub
 
Nog een stapje verder

Dank je wel!! Geweldig. ik heb dit gedeelte werkend gekregen.

Nu wil ik nog een stapje verder. Ik heb het bestand even iets aangepast.

Kan het ook zo gemaakt worden dat als ik op "soort product" klik in Blad2 B6, dat ik dan naar blad 1 verspring in cel F3 dat ik daar dan een waarde in kan tikken (appel heb ik verwijderd uit het vorige voorbeeld, ik zie dus in blad 2 dat er geen waarde instaat. Door op Blad 2 B6 te klikken moet ik in de cel terechtkomen die dus bij 1aa hoort en soort in kan vullen)
 

Bijlagen

  • Ga naar Macro 2.xlsm
    19,2 KB · Weergaven: 33
Dat kan met dit in de module van Blad2:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Address(0, 0) = "D6" Then
        Set c = Sheets("Blad1").Range("D:D").Find(ActiveSheet.Range("C2"), , xlValues, xlWhole)
        If Not c Is Nothing Then
            Application.Goto Sheets("Blad1").Range(c.Address).Offset(, 2)
        End If
    End If
End Sub
 
Ik mis denk ik even een stapje.

Waar moet ik die module precies inzetten?
En hoe wijs ik het toe aan cel B6, moet ik een opdrachtknop aanmaken
 
Het is een event procedure.
Die zet je in de module van Blad2 en wordt dan automatisch geactiveerd als je vanuit een andere cel op D6 klikt.
 
Zonder VBA, met de HYPERLINK functie, uitgaande van dat alleen in kolom D moet worden gezocht.
 

Bijlagen

  • Ga naar Macro.xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 41
Zonder VBA, met de HYPERLINK functie, uitgaande van dat alleen in kolom D moet worden gezocht.


Dank je wel. Deze formule heb ik ook voor elkaar gekregen.

Als ik het goed begrijp dan kan mijn tweede vraag niet opgelost worden met een hyperlink?
 
Het is een event procedure.
Die zet je in de module van Blad2 en wordt dan automatisch geactiveerd als je vanuit een andere cel op D6 klikt.

Zou je dit in het bestand kunnen verwerken? Ik doe een stap fout want het lukt me niet.
 
Het kan prima met hyperlinks, maar ik heb er even geen tijd voor. Bestudeer mijn formule eens, die springt al bijna naar de juiste kolom. Moet toch lukken deze aan te passen?
 
Het kan prima met hyperlinks, maar ik heb er even geen tijd voor. Bestudeer mijn formule eens, die springt al bijna naar de juiste kolom. Moet toch lukken deze aan te passen?

Ik ben er een tijdje mee bezig geweest maar ik kan niet vinden hoe ik het aan moet passen zodat hij naar 2 voorwaarden moet zoeken.
Ik heb hem wel werkend in mijn eigen document, dus de basisformule kan ik iets mee werken.

Hoewel ik de macro van Edmoor nu kloppend heb zou ik ook graag het kunnen uitvoeren via een hyperlink. Kun je me hier nog mee helpen JKPieterse?
 
Bedoel je dit?
 

Bijlagen

  • Ga naar Macro 3.xlsx
    13,9 KB · Weergaven: 42
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan