Spywareblaster 2.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb inmiddels Spywareblaster op de pc draaien, nou maakt het volgens dit progje niet uit of ActiveX is aangevinkt of niet qua bescherming als ik het goed heb begrepen, maar dat maakt toch wel uit qua ander gespuis, of niet?
Ik zelf heb alleen ActiveX (in IE/Extra/Internet-opties, tabblad Beveiliging) op vragen gezet bij 'ActiveX-besturingselementen die zijn gemakeerd als veilig voor uitvoeren van scripts,' de rest op uitschakelen.
 
Hoi Gezina,

Spywareblaster hoeft niet te draaien om je te beschermen. Ik weet niet zeker of je dat bij wijze van spreken schreef, dus ik meld het maar even. :)
ActiveX uitgeschakeld houden zoals je dat altijd had is de beste manier om te voorkomen dat je de "ontdekker" van nieuwe spyware wordt.
Javacool is nu bv bezig met het toevoegen van VBouncer en die wil je echt niet op je PC hebben. :mad:

Groetjes,

Pieter
 
Was idd bij wijze van spreken Pieter, en de ActiveX-jes laat ik ook zo staan, uhm VBouncer, AdAware heeft deze al wel in de reflist: "For removal of the new VBouncer malware,
Download Ad-aware from http://www.lavasoft.de/ V6 build 162 (if you have build 160, remove it) and then run the built-in updater to get a fresh reference file.
It will remove most of VBouncer, with the exception of a folder at C:\SysSettingsLOG\. Delete this folder." Kon het niet laten ff te speaken op http://www.spywareinfo.com
Maar beter is natuurlijk zulks te voorkomen, thnx voor de opheldering!
 
Begrijp ik het nu zo, Gezina, dat ik built 162 moet downloaden en daarvoor eerst built 160 moet verwijderen? En moet ik dan vervolgens een update doen?
 
Hendricus,

Als je het over Adaware hebt, is dat de beste manier, ja.

Groetjes,

Pieter
 
biggrin.gif
, natuurlijk, Pieter, Adaware build 162 voor 160!
Thnx,

grtz
 
Nog even dit... Ik heb nu build 162 ingeladen (en de Nederlandse versie ook). Ik heb gescand en krijg een samenvatting waarin staat: 22 geladen processen, 7 objecten geidentificeerd, 7 nieuwe objecten. Helaas is de help niet in het nederlands en heb ik moeite met de engelse uitleg. Hoe ga ik verder na scannen gereed? Of hoe sluit ik de sessie af?
Alvast bedankt!

grtz
 
Hendricus,

Kun je even op Save log klikken en dan de inhoud posten.
Dan kijk ik wel even.

Groetjes,

Pieter
 
Een mail met dat logboek is onderweg. In de bijlage zie je een screenshot van adware na een scan ( 7 nieuwe bestanden).
Alweer alvast hartelijk dank.

grtz
 

Bijlagen

  • scrnsht6.jpg
    scrnsht6.jpg
    67,1 KB · Weergaven: 24
Oh, alleen maar cookies. Dan kun je gewoon op Verder klikken en dan op Finish (weet niet hoe ze dat vertaald hebben). Afhankelijk van je instellingen worden ze dan in quarantaine gezet of meteen weggegooid.
Boeit in dit geval niet echt.

Groetjes,

Pieter
 
Geplaatst door Pieter Arntz
... Finish (weet niet hoe ze dat vertaald hebben)...

Groetjes,

Pieter

De adequate vertaling hiervoor van Adaware is: klaar
smile.gif


grtz
 
Vreemd ik heb 176 items, typ foutje Geeske, de 6 en 3 zitten bij elkaar;)
 
Laatst bewerkt:
Update 6-3
Toegevoegd: Sexodial Dialer
(Wat zou die nou toch doen?) :D

Groetjes,

Pieter
 
Dit is trouwens een mooi programma pieter. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan