Opgelost SSD in ACER Aspire 7520G laptop?

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Chopra

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 okt 2003
Berichten
1.897
Beste mensen, kwam bij het opruimen - na jaren - een nog heel fris uitziende laptop tegen.
Heeft af fabriek op Vista Home Premium gedraaid. Voeding niet meer te vinden in huis (laptop is ooit verhuisd, mogelijk in kabelbakken in bergruimte) en harde schijf is ooit verwijderd (door mij).

Omdat ie nog zo mooi is (maar natuurlijk wel op leeftijd) vraag ik me af of hij - na een nieuwe voeding, accu ook gelijk maar en 'n SSD indien mogelijk - op Win10 zou kunnen draaien. Voornamelijk Office etc., misschien een film via HDMI naar TV.

Specificaties

ACER Aspire 7520G.jpg
 
Lees ik net en ook weer logisch: als je 'n SSD plaatst, dan moet je eigenlijk ook je geheugen optimaliseren. Bij zo'n oude laptop moet je dan al snel geheugen bij kopen. Ik ga dit allemaal niet doen.
Heb tenslotte ook nog m'n HP Envy laptop en de ACER is feitelijk te oud.
 
als je 'n SSD plaatst, dan moet je eigenlijk ook je geheugen optimaliseren. Bij zo'n oude laptop moet je dan al snel geheugen bij kopen.
Waar trek jij die conclusie uit of waar lees je dat? Ik las 4GB RAM is voldoende?
 
4GB is voldoende en ook max. Men presenteert een aantal Crucial SSD's en daar maakt men de opmerking bij om het geheugen (paired ook nog) te optimaliseren. Ik weet op dit moment niet of dit op zich wel kan.
Ik las het net via de site van jouw link, kan het niet terugvinden - tabbladen al gesloten natuurlijk...
 
Als je nog toevallig een 2,5 inch SSD hebt liggen zou ik zeggen leef je uit.
Maar geld er in investeren is zonde, als je de processor vergelijkt met een eerste generatie intel i3 uit die tijd legt die het al vreselijk af ( https://cpu.userbenchmark.com/Compa...on-64-X2-Mobile-Technology-TL-60/m2936vsm2315 )
Het kan wel zeker gaan werken, alleen meer als 4 Gb geheugen past er volgens mij niet in de acer.
https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-specifications#areaheading-uid09f4
Klopt, vrees ik ook hoor. Waarom zou je zoiets nog op je nek halen.

Maar ... wat kun je anders nog met zo'n prachtige laptop doen he. Wát een verspilling.

NB. ik kom hier inderdaad nog wel wat laptop HD's tegen - 2x een WD Scorpio (250 Gb) en een WD Scorpio Blue (640 Gb).
 
Laatst bewerkt:
Zit daar ook een bracket bij (of hoe zo'n aanpassing heet)? (via TEMU al voor 16,- :) )

Ik weet niet meer wat er met deze laptop aan de hand is geweest. Gewoon overcompleet denk ik.
M'n ouders (90+) hadden beiden laptops. Mogelijk i.v.m. privacy de HD er uitgehaald.

Accu is mogelijk nog gewoon goed. Daarom toch maar - ik zie het als een hobbyprojectje waar ik misschien nog íets mee kan doen - de voeding opzoeken in de bergruimte, anders bestellen. Zo'n accu is nog best prijzig, zag ik al.
 
Met 4GB geheugen zal Windows 10 wel starten, maar dat is het dan ook wel. Als je dan ook nog een browser start dan is het niet meer werkbaar.

Helaas, maar hier zou ik geen moeite meer in steken.
 
95% van de laptopvoedingen zijn gelijk, dus kijk eerst of die van een andere laptop past.
En met 4Gb intern gaat die het best wel doen zolang je niet teveel programma's/tabbladen tegelijk openzet.
 
Ik heb ze vergeleken en die van m'n HP verschilt nogal met die van de ACER (qua specs).

Las ook iemand die serieuze accuproblemen kreeg toen hij z'n laptop via Powerbank wilde opladen (wie verzint het). Daarnaast vond ik vandeweek 'n 'vergeten' geval met 10 USB poorten, die eigenlijk gevoed moest worden. Ik stak daar 'n gemiddelde (...) adapter in en na 'n korte kerstboomervaring plus de bekende verbrande printeronderdelenlucht, maar weggegooid.

Ik ben dus voorzichtig :cool:
 
Heb net bij dit type bij de kringloop deze week Win10 op gezet met een harde schijf.
Werkt redelijk, maar daar houdt het bij op.
Helaas had ik er geen SSD liggen om het gedrag daarvan te testen, ik denk dat het verschil significant zou zijn. Mooi 17 inch scherm.
Er was 1 probleem: Via VGA was een 2e scherm mogelijk, via HDMI niet. Heb getracht andere drivers te vinden maar niet gelukt om de HDMI uitgang aan de praat te krijgen. En toen vond ik het mooi geweest en is ie met die opmerking in de winkel gezet. Voor wie een snelle pc niet nodig is, is het nog een aardige laptop. Met een mooie Linux distro erop krijg je daarmee vast een nog betere laptop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan