Stekkerdoos aan, pc gaat gelijk aan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.682
Heb een pctje die gelijk aan gaat wanneer ik de rode knop van de stekkerdoos omzet naar aan.
Dus: pc is goed afgesloten, ik haal de netspanning eraf door stekkerblok uit te zetten, de volgende dag doe ik het stekkerblok weer aan en de pc gaat gelijk aan. Ik hoef dus niet op de aanknop van de pc te drukken.

Wat kan dat zijn, kan het kwaad en hoe los ik het op?
 
Ik doe het zelfde, alleen heb ik de router wel opspanning staan, maar mij gaat het wel goed.
 
Dat is mooi, maar daar heb ik dus niets aan.

Ik wil weten hoe het komt, waarom en hoe kom ik er vanaf en kan het kwaad!
 
probeer de pc op een stopcontact aan de muur dan is het probleem ook verholpen.
Te minste als er natuurlijk nog ergens even 1 vrij is.

Je kan ook een andere stekkerdoos proberen.
Want misschien is je stekkerdoos wel kapot.
 
Randaarde kontaktdozen gebruikt? staat misschien de Wake On Lan in de bios aan?
 
Simpel: in de bios staat ingesteld: "Resume afther power failure" en dan de setting: "On".
(of iets van gelijke strekking)
Als je de pc normaal uit zet, blijft er altijd spanning staan op de voeding en een klein deel van je moederbord.
Immers, de powerbutton gaat naar je mobo.
Als je de stroom uitzet dmv een stekkerdoos ziet de pc dat als een stroom storing.
Zet bovenstaande waarde op "Off" en het probleem is opgelost.

Op deze manier spanningsloos maken is prima, maar niet 10x per dag.
 
Bedankt voor de antwoorden.
Hier kan ik wat mee en mijn vriendin ook.
Gaan we samen even de bios in.:D :D
 
Stekkerblok met overspanningsbeveiliging lampje brandt oranje ipv groen

het betreft stekkerblok met EAN4003038741989, website van bedrijf is onder constructie en vragen stellen kan dus niet, gebruiksaanwijzing niet (meer) in mijn bezit. Op internet niets over te vinden.

Wie weet hoe je van dit stekkerblok met overspanningsbeveiliging het led lichtje dat groen zou moeten branden maar oranje oplicht weer kan herstellen. Er zit een rode knop naast die je volgens mijn zou moeten kunnen indrukken, maar als ik dit aanraak gebeurt er niets. Misschien moet ik het stevig indrukken maar dat durf in niet omdat ik bang ben het kapot te maken. De aan-/uitknop kan ik wel schakelen maar schiet gelijk weer terug. Met andere woorden ik kan het blok niet uitschakelen. Heb alle stekkers eruit gehaald en het stekkerblok van de spanning. Daarna bovenstaande zonder aangesloten apparaten herhaald maar zonder succes. Alle apparaten werken overigens schijnbaar onbelemmerd, alleen dat lampje stoort me. Werkt de overspanning nu wel of niet en waarom kan ik het blok niet uitschakelen. Er moet iets aan de hand zijn. Het blok is er om de apparatuur te beschermen en als het niet correct functioneert zoals nu het geval lijkt te zijn dan is er een schijnveiligheid.

Wie kan me helpen,

zie evt. bijgaande foto om de uitvoering te zien
 

Bijlagen

  • Vastleggen in volledig scherm 7-6-2014 92012.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 7-6-2014 92012.jpg
    94,5 KB · Weergaven: 90
@ dvdliefhebber,

Welkom op Helpmij.nl

Je brak in op een topic uit 2006 dat is niet de bedoeling dus heb ik je vraag een eigen plaatsje gegeven.Succes met je vraag:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan