• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Sub of Function niet gedefinieerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

verluc

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2009
Berichten
535
Wie kan mij een zetje geven voor volgend probleem: krijg foutmelding op Call druk

Sub Workbook_open()
Application.Goto Sheets(Right(Date, 4)).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
Select Case MsgBox("Wilt U deze lijst afdrukken ?", vbYesNo + vbQuestion, "Selectie")
Case Is = vbYes
Call druk
Case Is = vbNo
Exit Sub
End Select
End Sub

Met dank
 
Dat zegt dat de sub genaamd druk niet kon worden gevonden.
Daarnaast zou ik Select alleen gebruiken wanneer je op meer dan 1 mogelijke waarde moet controleren en deze in dit geval zo schrijven:

Code:
Sub Workbook_open()
    Application.Goto Sheets(Right(Date, 4)).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
    If MsgBox("Wilt U deze lijst afdrukken ?", vbYesNo + vbQuestion, "Selectie") = vbYes Then
        Call druk
    End If
End Sub

Gebruik ook de codetags als je hier code plaatst.
 
Laatst bewerkt:
Edmoor,

Bedankt voor Uw kortere versie van mijn macro, doch na gebruik hiervan blijkt de foutmelding op : Call druk
Enig idee voor eventuele aanpassing hiervan ?
P.S. Hoe gebruik ik codetags ? Zie geen aanduiding op het scherm om deze in te schakelen.
Met dank


Dat zegt dat de sub genaamd druk niet kon worden gevonden.
DaarEnaast zou ik Select alleen gebruiken wanneer je op meer dan 1 mogelijke waarde moet controleren en deze in dit geval zo schrijven:

Code:
Sub Workbook_open()
    Application.Goto Sheets(Right(Date, 4)).Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(1)
    If MsgBox("Wilt U deze lijst afdrukken ?", vbYesNo + vbQuestion, "Selectie") = vbYes Then
        Call druk
    End If
End Sub

Gebruik ook de codetags als je hier code plaatst.
 
Codetags kun je gebruiken als je op Ga geavanceerd klikt. Selecteer dan de code en klik in het menu op het # teken.

Wat m'n antwoord op je eigenlijke vraag betreft, heb je een routine die druk heet en waar staat deze?

Aanvulling:
De routine genaamd druk moet in dezelfde sectie (ThisWorkbook) of in een module staan.
 
Laatst bewerkt:
Code tags kan je ook type [cade] code hier [/cade] waarbij je de a vervangt voor een o :)
 
Ja, maar ik vond het beschrijven van 1 mogelijkheid voldoende ;)
 
Edmoor,

Zeer bedankt voor Uw macro en info
Heb de Sub Druk verplaatst en alles is in orde.
Goede jaarwisseling gewenst.
 
Graag de vraag nog op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan