Sub-Subformulieren uitschakelen (visible)

Status
Niet open voor verdere reacties.

fmeca

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
95
Hoi Wizzkids,

Ik heb het volgende probleem.

Mijn Database formulieren bestaat uit een hoofdformulier, met de nodige sub- en sub-sub formulieren.
Nu wil ik door een keuzebox in een het 1e subformulier de onderliggende sub-formulieren uit schakelen. (Me.Subformulier.Visible = False cq True in het 1e sub formulier). Dit lukt wel. Echter tijdens bladeren door het hoofdformulier blijven de subformulieren weg.

Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat tijdens bladeren door het hoofdformulier, de Sub-sub-formulieren weg zijn afh. van de status van de keuzebox in het 1e sub-formulier.

Enige suggestie.
Het zal wel heel simpel zijn maar ik zie 'm niet meer.:eek:
 
De code die je nu hebt ook aanroepen bij de eigenschap Current (Aanwijzen) van het formulier.
 
De code die je nu hebt ook aanroepen bij de eigenschap Current (Aanwijzen) van het formulier.

Klopt! Maar dat werkt alleen voor het eerste sub-formulier.
Ik wil dat de sub-sub forumlier wegblijft.

Hoofdformulier
- 1e sub-formulier (met keuze vak)
- sub-sub-formulier
- sub-sub-subformulier
- 2e sub formulier

Gewenst:
Bij keuze = True, zoals boven
Bij vinkje = False

Hoofdformulier
- 1e sub formulier (met keuze vak)
- 2e sub formulier

Hopelijk ietsje duidelijker.
 
Nee niet echt

Dit lukt wel. Echter tijdens bladeren door het hoofdformulier blijven de subformulieren weg.

Hieruit maak ik op dat het werkt, alleen tijdens het navigeren in het hoofdformulier, dat is wat ik begrijp. Nu zeg je het werkt alleen het sub formulier en niet voor het sub sub formulier. Dat is dus weer iets anders. Vertel eerst eens in jip en janneke taal, wat je hebt en wat de bedoeling is of plaats een voorbeeld met uitleg.
 
Klopt! Maar dat werkt alleen voor het eerste sub-formulier.
Ik wil dat de sub-sub formulier wegblijft.
QUOTE]

Hopelijk in duidelijke J&J taal in het bijgevoegd document incl. screenshots.
(DB zelf blijft te groot voor upload)
 

Bijlagen

  • De Database.doc
    51 KB · Weergaven: 26
Opgelost

Hoi Wizzkids,

Ik heb het volgende probleem.

Mijn Database formulieren bestaat uit een hoofdformulier, met de nodige sub- en sub-sub formulieren.
Nu wil ik door een keuzebox in een het 1e subformulier de onderliggende sub-formulieren uit schakelen. (Me.Subformulier.Visible = False cq True in het 1e sub formulier). Dit lukt wel. Echter tijdens bladeren door het hoofdformulier blijven de subformulieren weg.

Wat ik eigenlijk wil bereiken is dat tijdens bladeren door het hoofdformulier, de Sub-sub-formulieren weg zijn afh. van de status van de keuzebox in het 1e sub-formulier.

Enige suggestie.
Het zal wel heel simpel zijn maar ik zie 'm niet meer.:eek:

Probleem opgelost::D
'Na Analyse formulier tonen afh. van 'Typical Keuze'
Me.Subform_Typicals.Visible = True
If Forms!Form_Hoofdformulier.Subform_Typicals.Form.typ_TypicalSel <> 0 _
Then
'Verberg subform
Me.Subform_Typicals.Form.Subform_FuncStor.Visible = False
Else
'Toon subform
Me.Subform_Typicals.Form.Subform_FuncStor.Visible = True
End If

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIES
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan