subformulieren of keuzelijst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zweetentranen

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2007
Berichten
11
Ik zit met het volgende probleem in Access 2007:

Ik heb een tabel tblLeveranciers, een tabel tblProducten, een tabel tblProductCategorie.

Ik zou in een formulier die de gegevens van de leveranciers tonen twee subformulieren willen plaatsen (dat is mijn gedacht, misschien is een andere oplossing beter?) die enerzijds de categorie weergeeft (bv drank) en daaronder een subformulier met de verschillende soorten drank die deze leverancier bezit.

Wanneer ik een andere categorie aanduid, zou het subformulier moeten aangepast worden met de juiste gegevens.

Wanneer ik echter een andere leverancier naar voor haal (een volgend record in het hoofdformulier) zou ik graag hebben dat daar enkel de categorieën en de producten van deze leverancier gefilterd worden. Dus dat ik niet meer de categorieën zie die bij de vorige leverancier behoren. Maar enkel degene die bij de huidige leverancier horen.

Kan iemand hierover meer info geven?
 
ik mis wat

ik mis een paar tabellen. je hebt wel referentie tabellen maar geen tabellen waarbij je leverancier en product aan elkaar koppelt. als je daar tblLeverancier of tblProduct voor gebruikt, dan is je datamodel niet goed.

verder is het willen gebruiken van twee subforms, nooit een uitgangspunt. je wil iets waarbij je denkt dat dat opgelost kan worden met behulp van subforms...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan