• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

subtelling

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrenkJacobs

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2010
Berichten
6
Hallo,
Zit met de volgende vraag;
heb een gegevensbestand bestaande uit medewerkers, projecten en weken.
Wil nu graag een subteliing per week van het aantal medewerkers per project hebben. Het probleem is echter dat een medewerker per project gedurende meerdere dagen op een project heeft gewerkt. Hierdoor krijg ik bijvoorbeeld in de draaitabel dat een medewerker 5 x wordt meegeteld terwijl het maar een medewerker is.

Kan mij iemand hiermee helpen?

thnx
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    19,5 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Hallo,
Zit met de volgende vraag;
heb een gegevensbestand bestaande uit medewerkers, projecten en weken.
Wil nu graag een subteliing per week van het aantal medewerkers per project hebben. Het probleem is echter dat een medewerker per project gedurende meerdere dagen op een project heeft gewerkt. Hierdoor krijg ik bijvoorbeeld in de draaitabel dat een medewerker 5 x wordt meegeteld terwijl het maar een medewerker is.

Kan mij iemand hiermee helpen?

thnx

Zonder voorbeeld bestandje of glazen bol, wordt dat lastig denk ik.
 
En als je nou "project" bij waarden zet, en "med./project" bij rijlabels, is dat dan wat jij wilt?
 
Zo dus?

Edit: Onee, volgens mij moet jij bij rijlabels "med./project" omwisselen met "project".
 

Bijlagen

  • Map1 babo.xls
    20 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Zo dus?

Edit: Onee, volgens mij moet jij bij rijlabels "med./project" omwisselen met "project".

Sorry Paul, das niet de bedoeling. Dien echt per project een opgave te hebben van het aaantal medewerkers.
Heb zelf ook geprobeerd met een sub telling maar die krijg ik niet gekoppeld aan de draaitabel. Wellcht is er een formule die wel hetzelde resultaat heeft.
 
Oke, ik denk dat je het aantal unieke werknemers wilt weten per week en project.
Zie de bijlage voor een oplossing met formules (in de gele cellen).
 

Bijlagen

  • Map1 babo2.xls
    20 KB · Weergaven: 31
Oke, ik denk dat je het aantal unieke werknemers wilt weten per week en project.
Zie de bijlage voor een oplossing met formules (in de gele cellen).

Hoi Paul, prima oplossing voor het gegevensblad. Hoe kan ik deze formule, of iets wat daarop lijkt, toepassen in de draaitabel?
Het gegevensblad bestaat normaliter uit duizenden regels.Daarnaast zijn het normaal gegevens over meerdere weken. Hoe kan ik het aantal medewerkers in totaal beperken tot het daadwerkelijke aantal medewerkers.

voor de goede orde heb ik nog een bestand van de draaitabel toegevoegd. De totalen kloppen niet. Bijvoorbeeld project 700201, hier staat een totaall van 9 week 45 terwijl dit er maar 2 zouden moeten zijn.
bij voorbaat al mijn dank,
gr, frenk
jammer, bestand is helaas te groot. Heb het gevevens bestand uit moeten dunnen.
 

Bijlagen

  • Map1.xls
    83 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
In kolom M heb ik een formule gezet, die kijkt of de regel uniek is. Deze heb ik opgenomen in de draaitabel als rapportfilter. Alles stond op 1, dus heb ik als test de naam in cel E4 veranderd. Dit zie je terug in de draaitabel (na vernieuwen). Project 707403 heeft dan in week 45 een 2 staan. >> 2 verschillende personen hebben in week 45 gewerkt aan het project.
Misschien dat je hier wat aan hebt. De formule is denk ik goed te begrijpen.
 

Bijlagen

  • draaitabel babo.zip
    29,3 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan