subtotalen in een query

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacksperrow

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2012
Berichten
5
Hallo,
ik heb een query met gegevens uit een rekeningstelsel, namelijk hoofdrekeningen (H*******), rekeningen R*******) en totaalrekeningen'T******).
Voorbeeld:
Account Type Account Amount

0 H Hoofdrekening
00 H Hoofdrekening
0000123 R 10 Rekening
0000132 R 20 Rekening
00001 T Totaalrekening
0000231 40 Rekening
00002 T Totaalrekening
0000 T Totaalrekening
000 T Totaalrekening

Hoe kan ik bekomen dat access automatisch mijn totaalrekeningen gaat invullen? Er zijn meer als 4200 records.
Dit is wat ik zou willen bekomen:

Account Type Account Amount

0 H Hoofdrekening
00 H Hoofdrekening
0000123 R 10 Rekening
0000132 R 20 Rekening
00001 T 30 Totaalrekening
0000231 40 Rekening
00002 T 40 Totaalrekening
0000 T 70 Totaalrekening
000 T 70 Totaalrekening


Is er een goede ziel die mij hierbij kan helpen aub?
 
Je voorbeeld gegevens zijn bepaald niet duidelijk. Maak er in Excel een tabelletje van, en plak die in je vraag. Maak het blok vervolgens op als Tabel. Of, veel mooier nog, een database met wat records.
 
betere voorbeeld in bijlage

hallo,
ik heb een betere voorbeeld in bijlage geplaatst.
Bedoeling is dat ik automatisch de totalen 'de velden met "T" ingevuld krijg.
Sorry voor het slechte voorbeeld en alvast bedankt voor de moeite!!!!
 

Bijlagen

  • bkpl.xlsx
    373 KB · Weergaven: 32
Nu je een (overigens geen geweldig bestand, met al die semi-lege regels) bestand hebt bijgeleverd, kun je de vraag misschien nog een keer uitleggen, want ik snap nog steeds niet wat je nu eigenlijk wilt zien als resultaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan