Suspicious Message

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasaafjes

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2009
Berichten
19
Hey,

ik wil graag een mail versturen naar 19 adressen.
Nu doe ik dit wel vaker en ik krijg vanmiddag opeens de foutmelding:

Suspicious Message
There are too many recipients of message
Sender:
Recipient: xxx
Subject: xxx

Ik ben denk ik gespot als spam?
Het is gewoon een nieuwsbrief voor de vereniging, enig idee hoe ik dit op kan lossen zonder extern programma? (kost weer geld!)

Thx
 
Misschien opbreken 2 mail:
1 mail/nieuwsbrief naar de eerste 10 geadresseerden
1 mail/nieuwsbrief aan de 9 andere geadresseerden.

Tijs.
 
zelfde probleem.

Het gaat me er niet om dat ik ze stuk voor stuk moet versturen.
Maar het feit dat dit als spam wordt gezien slaat nergens op, er moet dus (uit principiele wijze) een oplossing komen.

Ik hoop dat een van jullie deze heeft. Je moet toch gewoon meerdere mensen tegelijk kunnen mailen.

Is zo'n melding niet uit te zetten?

thx
 
Even voor de duidelijkheid: De melding slaat in zijn geheel niet op de inhoud van je mail, maar puur op het aantal geadresseerden die je met dat ene mailtje probeerde te bereiken. Aan de inhoud lijk je dus niets te hoeven veranderen.

Wat je moet uitzoeken is van welke mailserver je die negatieve terugmelding gekregen hebt.
Laten we een voorbeeld nemen (even met 10 geadresseerden):
1@upcmail.nl
2@vodafonevast.nl
3@hotmail.com
4@telfort.nl
5@kpn.com
6@gmail.com
7@google.com
8@nestle.nl
9@hema.nl
10@microsoft.com

Stel dat je mail verstuurd naar deze 10 geadresseerden, en je krijgt zo'n 'spam'-melding terug dan zou daarin moeten staan welke mailserver je post geweigerd heeft.

Stel dat je een mail terugkrijgt van de mailserver van microsoft.com

Dan mag geconcludeerd worden dat het versturen van mail naar 10@microsoft.com met meerdere geadresseerden erin niet geaccepteerd wordt.
Het is dus niet iets dat jij kunt afzetten, maar iets waar je 'omheen' moet om je mail alsnog afgeleverd te krijgen bij 10@microsoft.com

Een van de mogelijkheden is om maar 1 geadresseerde in het AAN veld te zetten en de rest in het BCC veld (BCC veld moet je in Outlook standaard eerst aanzetten).
Andere mogelijkheid is dan een apart mailtje naar 10@microsoft.com te maken, en de rest gewoon via bulkmail te versturen.

Succes,

Tijs.
 
Briljant.

Ik stuurde hem al via bcc naar mijn eigen mail. Zodat iedereen kan relplyen naar mij.
Maar ik had er een nieuwe licentie voor virusscanner opgezet, en deze blokkeerde dus alles naar mezelf toe.

Thx.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan