Synology Nas /RAM

Status
Niet open voor verdere reacties.

infoforivo

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2022
Berichten
21
Ik heb een Zappiti mini 4k HDR mediaplayer. Vooralsnog wordt ik door Zappiti gedwongen om mijn eigen films via hun server te kijken.
Daarom wil ik een NAS aanschaffen. Voor Zappiti heeft Synology een container welke met Docker gebruikt kan worden.

Mijn concrete vraag is:
De Nas die ik wil kopen (DS220+) heeft 2gb RAM geheugen. Is dit voldoende of moet ik extra RAM bijkopen?
 
Staat hier de gewenste informatie niet bij?

The DS220+ can be upgraded to 6GB of RAM. This allows for faster loading of DSM, more memory for certain applications like Containers or Virtual Machines, web servers and much more. Theoretically, the majority of apps should benefit from more RAM in the system because the custom Operating System caches as many objects as possible in memory, instead of reading them from disk. This provides much smoother response times.

More memory won’t accelerate every workload, for example file transfers probably are not limited by RAM quantity. Those bottlenecks are more CPU and network interface speeds.

With that being said, we personally always upgrade our NAS unit’s RAM modules because we are heavy application users.

De DS220+ kan worden opgewaardeerd tot 6 GB RAM. Dit zorgt voor sneller laden van DSM, meer geheugen voor bepaalde toepassingen zoals containers of virtuele machines, webservers en nog veel meer. Theoretisch zouden de meeste apps baat moeten hebben bij meer RAM in het systeem, omdat het aangepaste besturingssysteem zoveel mogelijk objecten in het geheugen opslaat in plaats van ze van schijf te lezen. Dit zorgt voor veel vlottere reactietijden.

Meer geheugen zal niet elke werklast versnellen, bijvoorbeeld bestandsoverdrachten worden waarschijnlijk niet beperkt door de hoeveelheid RAM. Die knelpunten zijn meer CPU- en netwerkinterfacesnelheden.

Dat gezegd hebbende, upgraden we persoonlijk altijd de RAM-modules van onze NAS-eenheid omdat we zware applicatiegebruikers zijn.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan