syntaxisfout bij scrollen in schakelbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anne-Marie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
299
Een database die al langer meedraait gaf zo nu en dan een foutmelding. Afgelopen week bij toeval ontdekt hoe dit wordt veroorzaakt. De database opent met het schakelbord van ACCESS. Omhoog scrollen geeft geen probleem maar zodra omlaag wordt gescrold krijg ik de melding:
Syntaxisfout (operator ontbreekt)in query expressie [Itemnumber]>0 AND [switchboardID]=.
Via foutopsporing kom ik terecht in VBA van Fill options met o.a. daar in:

Set con = Application.CurrentProject.Connection
stSql = "SELECT * FROM [Switchboard Items]"
stSql = stSql & " WHERE [ItemNumber] > 0 AND [SwitchboardID]=" & Me![SwitchboardID]
stSql = stSql & " ORDER BY [ItemNumber];"
Set rs = CreateObject("ADODB.Recordset")
rs.Open stSql, con, 1 ' 1 = adOpenKeyset

Deze laatste regel wordt aangewezen als veroorzaker van de fout. Het rare is als je klikt op beeindigen van de foutopsporing en omhoog scrolt je weer gewoon verder kunt.
Is dit een bekend probleem bij iemand ( of een foutje van ACCESS) en hoe kun je dit oplossen. Het uitzetten van het omlaag scrollen in het schakelbord zou ook al een oplossing zijn. Bvd
 
De oplossing

Heb ik eindelijk eens een probleem moet ik het zelf oplossen. Na heel veel zoeken en proberen bleek in de macro autoexe dat het schakelbord geopend werd in de "bewerken" modus. Nadat ik deze op "alleen lezen" had gezet bleek het probleem verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan