Systeem gaat automatisch AAN!!!!!!! HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

felicio112

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2009
Berichten
23
Hallo,

als ik mijn systeem uitschakel dan lijkt het 10 seconden uit te zijn en start dan opnieuw op en soms gaat hij ook uit en dan pas na een paar uur aan en soms blijft hij uit ik heb echt alles geprobeerd windows automatische upate uitgeschakeld automatisch restarten bij error ook alle hardware geupdate en selfs een nieuwe registery sleutel aangemaakt Poweroffactive value 1 en ook in de bios wake up bij lan en dat soort dingen uitgezet wnnr ik de computer uitzet krijg ik ook geen error ik heb ook al bootfix gedaan en ik ben egt ten einde raad.
Wat ik wel raar vind is dat mijn computer maakt vrij veel geluid moet ik de fans niet wat lager zetten.


Groetjes,

Felicio
dit zijn mijn systeem gegevens:
Naam van besturingssysteem Microsoft® Windows Vista™ Home Basic
Versie 6.0.6002 Service Pack 2 Build 6002
Andere beschrijving van besturingssysteem Niet beschikbaar
Leverancier van besturingssysteem Microsoft Corporation
Systeemnaam FELICIO-PC
Systeemfabrikant Paradigit
Systeemmodel AWRDACPI
Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
Processor Intel(R) Celeron(R) CPU 2.80GHz, 2800 MHz, 1 core('s), 1 logische processor(s)
BIOS-versie/datum Award Software International, Inc. FB, 28-4-2006
SMBIOS-versie 2.3
Map met Windows C:\Windows
Systeemmap C:\Windows\system32
Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
Landinstelling Nederland
HAL (Hardware Abstraction Layer) Versie = "6.0.6002.18005"
Gebruikersnaam Felicio-PC\Felicio
Tijdzone West-Europa (standaardtijd)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 512 MB
Totaal fysiek geheugen 479 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 134 MB
Totaal virtueel geheugen 1,45 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,12 GB
Ruimte voor wisselbestand 1,00 GB
Wisselbestand C:\pagefile.sys
 
Je hebt wel al veel geprobeerd.. Je powerswitch kabeltje (van je pin configuration (aangesloten op je moederbord)) maakt toevallig ook geen kortsluiting ofzo? Al eens een goede virusscanner erover kunnen halen? Heeft er een wijziging van hard- en of software plaatsgevonden vlak voordat het probleem zich voor ging doen?
Je fans zullen waarschijnlijk niet voor niets zo hard draaien.. Is de boel een beetje stofvrij? Is je CPU niet te warm (dit kun je controleren met programma's als CPU-z)?
 
Laatst bewerkt:
Nee,Alles is goed

Het begon toen ik vista installeerde en ik heb de fans ooit met met easytune 5 pro op 100 % gezet omdat dat aangeraden werd maar daarna weer terug gezet door het vreselijke harde geluid hij draait met 2800 mhz en mijn cpu is rod de 50-60 graden
Vcore A: 1.370 V
+ 3,3 V: 3,290 V
+ 12 V: 11.600 V
CPU VID: 1.070 V

Dus alles werkt correct zelfs met windows 7 had ik dit probleem niet maar moest terug gaan naar vista omdat er geen windows 7 drivers beschikbaar waren voor mijn internet controller en sis video kaart.Kan iemand mij alsjeblieft helpen ik ben echt hulpeloos
 
Hoe schakel je 'm uit dan? Kies je echt voor Afsluiten of kies je voor Slaapstand of Sluimerstand?

Tijs.
 
Waarschijnlijk klik je dan idd op Slaapstand ipv afsluiten...
Bij Vista moet je op start klikken, dan het pijltje, dan Afsluiten.

Hier staat duidelijk hoe je dit kan veranderen, zodat je niet meer met dat pijltje zit.
 
nee,Ik heb het al veranderd in energiebeheer

en zelfs in slaapsstand hoort hij niet zomaar aan te gaan, er staat wel op mijn computer designed for windows xp,misschien is windows vista niet geschikt voor mijn computer ik weet het echt niet meer ik heb bij dat pijltje op afsluiten geklikt
 
Misschien zit het in je BIOS. Kijk eens naar de instellingen die gelden voor wat er moet gebeuren m.b.t. 'zelf opstarten'.
Zet uit:
- WOL (ook wel Wake On Lan genoemd)
- Start on power restore (dus als de stroom er even af is geweest en de stroom weer terugkomt automatisch opstarten)
en wat je verder nog kunt vinden m.b.t. 'zelfstandig' opstarten (sommige moederborden kunnen bijv. elke dag op een bepaald tijdstip automatisch opstarten etc.)

Misschien helpt het.

Succes,

Tijs.
 

Goed gezien! :) Maar evengoed zou ik de topic-starter aanbevelen nog eens naar de BIOS-instellingen te kijken. Ik ken geen opties in Windows zelf die ervoor zouden zorgen dat de pc (al dan niet op een bepaald moment) zelfstandig opnieuw zou opstarten (ander verhaal is als de pc in slaapstand gezet is, dan kan er een taak gepland worden die de pc uit slaapstand haalt om het uit te voeren).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik HET WEEET YEEESS!

Ik mis in registersleutel HKCU\Control Panel\Desktop Poweroffactive
Kunnen jullie voor mij kijken hoe het er bij jullie eruit ziet en hem uploaden zodat ik het kan toevoegen in mijn registery.

Groetjes,
Felicio
 
Ik heb 'm ook niet, en het heeft (tenzij ik me supersterk vergis) ook helemaal niets te maken met het automatisch opstarten van een pc die al uit staat.
Kijk even hier, waar je zult zien dat het een energiebesparende maatregel is die alleen in werking is als de pc aan staat...

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan