systeem start niet meer goed op

Status
Niet open voor verdere reacties.

knilleske

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Berichten
21
Hallo,
Ik hoop dat iemand me kan helpen.....
Vanmiddag probeerde ik onze (toch nog nieuwe) PC op te starten, dit duurde en duurde en duurde. Dit was me nog niet eerder gebeurd. Er bleef maar staan dat windows opgestart werd. Maar verder gebeurde er niets.
Op een gegeven ogenblik werd alles afgesloten en opnieuw opgestart. Toen kwam het veilig opstarten scherm tevoorschijn. Veilig opstarten bracht me niet veel verder dan wel naar windows, maar alle functies zijn en blijven uitgeschakeld.
De virusscan doet niks, internet doet niks, niente. Ik dacht, dan Error Repair misschien. Nou die vond genoeg, maar bij de reparatie was ie zomaar klaar...niks te doen. En er veranderde ook niets. Systeemherstel kon ook niet, dat was plots uitgeschakeld, terwijl ik zeker weet dat ik dat ingeschakeld heb. Al met al: ik weet niet wat er aan de hand is, de PC doet niets in elk geval.
Iemand hier een idee?
Het gaat om een Acer x1700 met windows vista.

alvast bedankt voor je hulp,
 
Hai,

het is duidelijk dat er iets niet goed is met windows. Het is normaal dat in de veilige modus zo goed als alles is uitgeschakelt, je kan je internet wel beschikbaar maken door "Veilige modus met netwerkmogelijkheden" te kiezen. heb je nog een herstel cd of iets dergelijks?
 
Ja, ik heb backup cds gemaakt toen ik de pc voor het eerst aandeed.
Maar als ik die ga gebruiken.....ben ik dan alles kwijt wat er op staat?
 
Zou kunnen, zet ze in ieder geval veilig op een externe hd of usb-stick.
 
stom van me, ik bedoel: ben ik dan alle bestanden kwijt die nu op de pc staan?zoals je dat hebt bij een soort format c: zeg maar?
 
je hebt back up CD 's gemaakt. Ik ga ervanuit dat je daar je belangrijke documenten op hebt staan. Die staan erop en blijven erop staan.
scan je compouter eens op virrussen en malware:
Dit heb ik uit een andere topic gehaald:

Wat je kunt doen is deze cd downloaden en tijdens het opstarten in je pc doen.
Met dit programma kun je zonder dat je in windows zit op virus en spyware scannen.
ftp://ftp.drweb.com/pub/drweb/livecd/minDrWebLiveCD-5.0.0.iso

Die CD zul je via een andere computer moeten downloaden en branden.

groet,

Erik
 
ok heb ik gedaan, maar levert weinig resultaat op.
Wat me wel opvalt is dat ik steeds de melding 'wsaStartup failed' krijg met daarbij de foutcode 10107

Ik zoek me suf via google, maar kom er niet uit hoe ik dit kan verhelpen..:shocked:..daar is denk ik mijn compukennis niet toereikend genoeg voor:confused:

Nog meer hulp is van harte welkom!

alvast hartelijk bedankt!
 
Als ik op je foutcode google kom ik ongeveer hetzelfde probleem tegen. Maar na lang wachten komt hij integenstelling tot jou wel windows binnen maar kan daarna internet niet op omdat ie een winsock fout heeft.
Je zou met de windows CD windows reparatie kunnen uitvoeren maar ik weet niet hoe dat precies werkt. Je moet opstarten met je windows cd daarna kiezen voor reparatie (R) en dan weet ik het niet verder.
Misschien daarover even een nieuwe topic openen met de vraag hoe je vanaf dat punt verder moet.

Als je in dit topic verder gaat krijg je bijna geen respons (antwoorden)
 
Om uit te sluiten dat er geen hardware fout is zou ik de PC opstarten van een bootable CD/DVD, indien deze opstart (duurt wel even omdat hardeschijf sneller is dan CD) ben je zeker dat er geen hardware probleem is (buiten je hardeschijf natuurlijk).
Een CD boot image vind je op "www.knoppix.org" het is Linux maar je kan de test doen en de grafische interface van Windows lijkt hier sterk op.
Indien je geen backup hebt van je persoonlijke gegevens op je hardeschijf, dan koop je een nieuwe harddisk swapt deze met je huidige (de oude eruithalen dus!!!), installeer je Windows, zet er een goede virusscanner op (de meeste geven een 30 dagen free trail) zet je oude schijf in je PC (als tweede schijf, je laat de nieuwe zitten!!!), doe een diepe virus scan en kopieer je je bestanden naar de nieuwe schijf. Formateer je oude schijf en die kan je dan gebruiken als storage ruimte:D
 
iemand nog een idee?

Het systeem doet nog steeds niets.... ondanks herhaalde pogingen met bootable disks e.d......heppubb please?

alvast bedankt
 
Wat heb je ondertussen geprobeerd?
hoever start je systeem op ?
Je ziet je BIOS start scherm en het gaat pas fout wanneer windows opstart ?
je hebt een bootable cd geprobeerd en dat geeft ook geen oplossing, welke bootable disk heb je gebruikt ? Heb je Knoppix Linux geprobeerd ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan