systeemcrash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Berichten
89
Hallo, mijn probleem PC Medion multimedia P4 win XP ( zonder twijfel eerste exemplaar op maandag ochtend geproduceerd ) is mogelijk definitief geheel of deels overleden.

Het syteem is gecrascht als ik opnieuw opstart doorloopt het de procedure tot na het Windows scherm, crasht en start op nieuw op, als ik via F8 veilige modes etc kies gebeurt hetzelfde.
Schakel ik automatisch opstarten na syst.crash uit krijg ik het onderstaande bericht.
Start ik met de Window herstel cd op wordt alles gecotroleerd en kom ik in het scherm om te herstellen of opnieuw te instaleren, kies ik iets ... systeemcrash en start alles weer opnieuw op.

vermoed HD stuk ? de pc heb ik in gedachten eigelijk al gecremeerd maar ik zou wel nog graag wat gegevens van de 250 GB SATA HD ( drie patitities ) willen redden, kan ik deze op een of andere manier op een oude IDE of usb pc aansluiten??

of is de PC nog tijdelijk te redden?? hulp/advies zeer welkom

Windows melding ( beknopt )

Er is een probleemgevonden...windows afgesloten om schade te voorkomen.....als dit de eerste keer is....maak installatie van antivirus software ... en hulpprogramm.. voor schijfdefragm... en maken van backups ongedaan of schakel uit...voer CHKDSK uit..

stop ox000000024, ( 0x001902FE, 0XF8A746DC, 0XF8A743D8, oXF8514F73 )
NTFS.sys adress F8541F73 base at F84c7000 datestamp 4802BE5

het enige wat ik kan is in het scherm opstarten veilige modus en in de bios komen ( waar de HD met zoeken herkend wordt )

suggesties ( behalve millieupark ) welkom THNX
 
Hallo, mijn probleem PC Medion multimedia P4 win XP ( zonder twijfel eerste exemplaar op maandag ochtend geproduceerd ) is mogelijk definitief geheel of deels overleden.

Het syteem is gecrascht als ik opnieuw opstart doorloopt het de procedure tot na het Windows scherm, crasht en start op nieuw op, als ik via F8 veilige modes etc kies gebeurt hetzelfde.
Schakel ik automatisch opstarten na syst.crash uit krijg ik het onderstaande bericht.
Start ik met de Window herstel cd op wordt alles gecotroleerd en kom ik in het scherm om te herstellen of opnieuw te instaleren, kies ik iets ... systeemcrash en start alles weer opnieuw op.

vermoed HD stuk ? de pc heb ik in gedachten eigelijk al gecremeerd maar ik zou wel nog graag wat gegevens van de 250 GB SATA HD ( drie patitities ) willen redden, kan ik deze op een of andere manier op een oude IDE of usb pc aansluiten??

of is de PC nog tijdelijk te redden?? hulp/advies zeer welkom

Windows melding ( beknopt )

Er is een probleemgevonden...windows afgesloten om schade te voorkomen.....als dit de eerste keer is....maak installatie van antivirus software ... en hulpprogramm.. voor schijfdefragm... en maken van backups ongedaan of schakel uit...voer CHKDSK uit..

stop ox000000024, ( 0x001902FE, 0XF8A746DC, 0XF8A743D8, oXF8514F73 )
NTFS.sys adress F8541F73 base at F84c7000 datestamp 4802BE5

het enige wat ik kan is in het scherm opstarten veilige modus en in de bios komen ( waar de HD met zoeken herkend wordt )

suggesties ( behalve millieupark ) welkom THNX

het bestand ntfs.sys is gewoon beschadigd het enigste wat je kan doen is windows recovery draaien
 
hoe ?

Kwam een oude topic tegen http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=308896 exact zelfde probleem helaas niet opgelost. Mischien kan een verenigingslid een privebericht sturen naar " Radio5site " om te informeren hoe het is afgelopen.

Het beschadigde bestand NTFS kan ik niet herstellen want zogauw ik op instaleren of herstellen druk wordt afgebroken en opnieuw opgestart, ik kom zelfs niet aan een c prompt dan kon ik mogelijk nog iets doen. ?
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Opstarten van de XP-CD. de herstelconsole opstarten, http://support.microsoft.com/kb/307654/nl.

Daarna trommel je de volgende commando's in, gevolgd door een klik op enter:

chkdsk /r

fixboot

Exit kiezen na afloop van genoemde procedure's.


Als het goed is start je PC nu weer op.

Greetz,

Harry.

hARRY
 
pc herrezen

dankzij Knoppix heb ik ontdekt dat alle partitities van de HD volledig toegankelijk zijn. gegevens heb ik zo op een externe HD gecopyd en toen gaan experimenteren.
Het mogelijk beschadigde bestand NTFS.sys vervangen of ombenoemen lukte met knoppix niet C schijf was niet writeble te krijgen.
Maar via knoppix en met een andere xp schijf in de 2e cdrom kon ik de C schijf herstellen of eigenlijk xp opnieuw installeren waarbij de c schijf gewist werd.
En nu staat XP weer op de pc en werkt alles perfect de voortdurend op hoge toeren draaiende fan is ook rustig. Deze pc heeft voorlopig uitstel van executie.

Dank aan knoppix en de Helpmijers.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan