Systeemkopie lukt niet: Te weining ruimte op de lege dvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

letsdoit

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Berichten
63
Hallo allemaal,

Probeer een systeemkopie te maken, maar na korte tijd verschijnt de melding dat er te weinig schijfruimte is op het medium. (een lege dvd)
Met een andere dvd zelfde probleem. Totaal benodigde ruimte is ca 64GB. Direct na aanschaf een systeemkopie gemaakt van Win 7. (3 dvd's nodig) Toen lukte het wel.
Heb nu win XP en Win 7 op de pc staan. Ook anders stations geselecteerd voor de kopie.
Wie weet raad?
 
Ehh,
die systeemkopie na aanschaf bedroeg maximaal dus 3 x 4,5 gig is 13,5 gig.
Nu probeer je op een DVD 64 gig te krijgen. Voor jouw beeldvorming : dat zijn zo'n slorige 14 DVD's.......................
Waarom niet voor 69 euro bij de Bol.com de WD 1000 gig My passport USB 3.0 kopen voor 69 euro (thans in de aanbieding) ? Dan heb je 1. veel meer ruimte, 2. een véél betrouwbaarder kopie dan op DVD's en 3. met de aanschaf van dit speficieke merk en type, een recentelijk zeer goed gesteste externe harddisk.

http://www.bol.com/nl/p/western-digital-my-passport-1tb-usb-3-0-zwart/1003004012616332/

edit : ook gewoon met usb 2 te gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi gast0225,

Ik ben in het bezit van een externe hd met voldoende ruimte. Dat is het punt niet. Ik wil de kopie graag op dvd's zetten. Het programma geeft normaal gesproken gewoon aan dat je een volgende dvd moet plaatsen als er 1 vol is.
 
Ok, helder.
Dan weet ik helaas niet dé oorzaak, ik kan er alleen maar naar raden:
afhankelijk van de software die je gebruikt voor de backup (welke gebruik je, de buildin van Windows, of een progje van derden?) is er mogelijk een limiet aan het aantal media?
Daarnaast kan ik je alleen maar ten zeerste een systeembackup op DVD afraden, zéér zéker als het om 14 DVD's gaat. Mijn ervaring is dat bij een DVD de kwaliteit van de weggeschreven media niet zelden bij hergebruik (terugzetting) een probleempje geeft. Als dat jou gebeurt bij één van de 14 DVD's (al 'ligt' er maar 1Kbtje 'verkeerd om') dan ben je dubbel gestikt en gen**id.

Gebruik voor de backup 100x liever een externe hdd dan DVD's.
 
Laatst bewerkt:
Het probleem is niet opgelost. Heb de kopie op de externe HD gemaakt.
 
Kan je niet de kopie die je heeft gemaakt op externe HD inpakken met Winzip en daarna op 1 of 2 DVD kopieren?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan