• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Tabblad van kleur veranderen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Reintje48

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2011
Berichten
29
Hoewel ik denk dat het niet kan, probeer ik toch maar even of er toch een mogelijkheid is.
Ik heb een bestand met 12 tabbladen voor de verschillende maanden. Die tabbladen heb ik groen gekleurd.
Graag wil ik dat als een maand om is dat dan het tabblad met de naam van de desbetreffende maand rood kleurt.
Met cellen is het eenvoudig te doen d.m.v. voorwaardelijke opmaak, maar voor tabbladen zie ik geen mogelijkheid.
Nogmaals ik denk dat het met tabbladen niet kan maar laat me graag verrassen.
 
dat kan zeker, maar voor iedere maand een blad maken is niet nodig. Zet alles op 1 blad en haal er de nodige info uit met een draaitabel of filter.
Zonder voorbeeld bestandje moeilijk te zeggen.
 
Ik denk dat het met VBA wel te doen is, maar plaats dan even een excel voorbeeld bestand
 
Een voorbeeldbestand heeft geen zin. Ik heb bewust per maand een tabblad voor de overzichtelijkheid: per maand zijn er zo'n 50 mutaties. Een tabblad van kleur veranderen heeft geen functie, maar het lijkt leuker (denk ik).
 
Een voorbeeldbestand heeft geen zin.
Waarom niet?
Wat zijn je tabblad namen?
Maandnummer? Maandnaam, voluit of afgekort? Een datum? Anders?
Gebruik je vbRed en vbGreen, of andere Long waarde voor de kleur?
ColorIndex misschien?
Bij welke Excel gebeurtenis wil je de kleur gewijzigd hebben?
Zomaar wat vragen.

Een voorbeeld document heeft altijd zin.
 
Sommige mensen voelen zich slimmer, en hopen dat wij een voorbeeld zullen maken.
 
januari of jan of 1 of 01?
Uitgaande van een drieletterige maandnaam kan het zo:
 

Bijlagen

  • KleurTab.xlsm
    21,6 KB · Weergaven: 8
Nou, niet helemaal mis, je voelt je misschien niet slimmer, maar een voorbeeldbestand is in dit geval wel aan te bevelen gezien de meerdere manieren waarop je een maand kunt aanduiden.
 
Ik heb de tabbladen gewoon jan t/m dec genoemd en de kleur via rechts klikken/menu aangegeven. Heel simpel.
Met de oplossing van AHulpje kom ik denk ik wel verder.
vbRed, vbGreen, ColorIndex gaat mij boven de pet: ben een eenvoudige gebruiker.

Gezien de reacties lijkt het mij beter om de vraag verder maar te vergeten.
 
Nou, niet helemaal mis, je voelt je misschien niet slimmer, maar een voorbeeldbestand is in dit geval wel aan te bevelen gezien de meerdere manieren waarop je een maand kunt aanduiden.
Ja, dat begrijp ik. Ook dat een bijgevoegd bestand misschien verduidelijking kan bieden, maar dan moet ik eerst iets maken: het bestand waarin ik het wil gebruiken is vrij groot en bevat bovendien veel privé gegevens. Zoals al geschreven: laten we de vraag vergeten.
No hard feelings mijnerzijds.
 
Vergeet dan niet de vraag als opgelost te markeren, in uw eerste post.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan