• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen automatisch benoemen adhv een aangegeven bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

RuudVerstraaten

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2015
Berichten
7
Dag allemaal,

Voor mij eerste keer via het forum:
Ik ben een planner aan het maken die huiswerk van alle docenten en vakken overzichtelijk in weektaken voor leerlingen zet. Ieder tabblad is een schoolweek. Dat lukt me aardig. Ik zou alleen ook graag de tabbladen (en alleen die van de weektaken) automatisch willen laten invullen door excel aan de hand van basisgegevens op het eerste blad.
Nu heb ik al wat macro's op dit forum bekeken, maar ik krijg het niet goed werkend in mijn versie. Ik werk op een macbook pro.

nog iets concreter:
Ik wil tabblad 9 t/m 61 automatisch laten benoemen door de data van de lesweken. De data staan al in een bereik op blad 1.

Ben benieuwd of iemand me kan helpen.

groet,

Ruud
 
En dat bereik is?
 
voorbeeld

Ik wilde een voorbeeld uploaden, maar was iets te groot. Kan het evt. mailen of strippen en nogmaals proberen voor wie dat wil....
 
Edmoor bedoeld post eens een bestand en laat eens zien wat je al bereikt hebt, en geef duidelijk aan wat je wil bereiken desnoods met een voorbeeld hoe het er uit moet zien
 
voorbeeld bestand

het voorbeeldje....
 

Bijlagen

  • leerstof jaarplanner v 9 aug verkleind.xlsm
    94,1 KB · Weergaven: 230
Wellicht dat dit niet precies is, maar het zou je in de juiste richting moeten zetten:
Code:
Sub HernoemBladen()
    For i = 9 To 61
        Sheets(i).Name = Sheets("Blad1").Cells(i - 8, 1)
    Next i
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Dank Edmoor. Geprobeerd, maar geeft foutmelding

fout 9 tijdens runtime, subscript valt buiten bereik
 
Daarom zei ik ook, het zal niet precies zijn. Geef erin aan op welk blad de benodigde gegevens staan.
 
Vervang Blad1 door Basisblad.

Code:
Sub HernoemBladen()
    For i = 9 To 61
        Sheets(i).Name = Sheets("Basisblad").Cells(i - 8, 1)
    Next i
End Sub

Je voorbeeldblad heeft maar 19 bladen en daarmee is het getest.
 
Laatst bewerkt:
Aanvulling code edmoor
Sub HernoemBladen()
For i = 9 To 61

Sheets(i).Name = Format(Sheets("Basisblad").Cells(i - 8, 1).Value, "dddd dd mmmm yyyy")

Next i
End Sub
 
Goeie :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan