Tabel afmeting in word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascal1978

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2009
Berichten
7
Ik heb in Word 2007 een tabel gemaakt, waar de inhoud uit een database wordt gehaald.
om aan te geven wat er in moet komen moet ik de tabellen aangeven. deze tekst is vele malen groter dan de tekst die er uiteindelijk in komt vanuit de data base.
omdat deze tekst zo groot is zet word de tabel over meerdere pagina's
hoe kan ik de tabel toch op 1 pagina houden zodat als de tekst uit de database erin komt niet ook over 2 pagina's verspreid staat?
 
Ik snap je vraag niet helemaal. Het ging goed tot deze zinnen:
om aan te geven wat er in moet komen moet ik de tabellen aangeven. deze tekst is vele malen groter dan de tekst die er uiteindelijk in komt vanuit de data base.
Wat bedoel je daar mee? Is het pad naar de koppeltabel te groot?
 
De gegevens in de tabel worden uit een database gehaald, hier moet ik in de word tabel de tabelnamen ingeven waaruit de gegevens worden gehaald
 
Dat klopt; maar wat is dan verder de vraag? Wat is er nu vele malen groter dan de tekst die uit de database komt? Want eerlijk gezegd kán dat niet eens. Je kunt niet meer uit de database halen dan er in zit.
 
De tekst die ik moet intypen is groter
Bijv $extraveld##heupen##HD$ terwijl uiteindelijk HD A als resultaat wordt weergegeven, hierdoor wordt de tabel te groot voor 1 pagina, als ik het lettertype klein genoeg maakt past het wel, maar dan is het bijna niet meer fatsoenlijk leesbaar
 
in de afbeelding stamboom.jpg staat hoe het uiteindelijk er uit moet gaan zien als de gegevens uit de database zijn ingevuld.
afbeelding stamboom_opmaak.jpg laat zien hoe ik het word document moet maken zodat het stamboomprogramma de juiste tabellen in de database aanspreekt.
als ik dit nu zo laat staan wordt het uiteindelijke document ook op 2 pagina's weergegeven. en dat is niet de bedoeling, deze moet op 1 pagina Stamboom.jpg Stamboom_opmaak.jpg
 
Veldweergave in een tabel is toch totaal niet boeiend? Het gaat er om dat het resultaat op één pagina staat. En dat moet makkelijk kunnen. Ik zie het probleem niet. Kun je niet een voorbeeldje meesturen? Mag ook met een excelletje voor de gegevens, dat maakt voor het samenvoegen niet uit.
 
Ik moet voor het programma in word een stamboom opzet maken, met de invulbare velden, het programma vult zelf de juiste gegeven in.
het enige wat ik moet doen is op die plek de tabelnaam aangeven waar het programma uit de database zijn gegevens moet halen.
nu als ik dat doe, maakt word mijn tabel zo groot dat het niet meer op 1 pagina past, sla ik dit document nu op en laat het programma de gegevens invullen, dan verandert de tabel maat niet mee terug, deze blijft dan over 2 pagina's
het enige wat werkt is het lettertype zo klein te maken dat de opzet ook op 1 pagina past, maar dan is het bijna niet meer leesbaar.
Wat ik wil is dat de tekst die ik in de opzet plaats niet de tabel vergroot, de tabel moet een vaste grootte hebben
 
Je moet de tabel zo instellen dat de kolommen een vaste breedte hebben, maar afgezien daarvan: ik kom jouw probleem in deze vorm nooit tegen. En ik kom ook regelmatig veldnamen tegen die veel langer zijn als de feitelijke inhoud. Velden (veldweergave) horen de breedte van een tabel ook helemaal niet te beïnvloeden. Vandaar dat ik graag een voorbeeldje wil zien, want ik kan het niet reproduceren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan