tabel kolom benaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvwezel

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2016
Berichten
31
hallo allemaal

als ik een tabel maak en ik geef elke kolom dus een naam
bijvoorbeeld :
huidig totaal verbruik elektra (Mwh)
en het getal wat in de kolom komt is dan maar 4 karakters groot

hoe kan ik nu de kop bij de deze kolom hoger maken zodat hij de koptekst totaal ziet in 4 karakters?
 
Volgens mij kan dat niet in je tabel. Invoeren etc doe je in een formulier en daarin kan je je kopjes wel aanpassen.

Ik weet het niet zeker maar voor later zijn () in je kolomnaam niet heel praktisch. Als het mogelijk is zou ik de naam aanpassen naar ElektraMwh en in je formulier de tekst opmaken.
 
Dat je de vraag snapt :). Ik namelijk eigenlijk niet. Een veld met max 4 tekens is vrij smal, de kolom breder maken is dus de enige optie als je de volledige naam wilt zien in de tabel. Maar jwaque heeft gelijk als hij stelt dat je de opmaak beter op een formulier kun aanpassen. Sowieso is dat voor de gebruiker de enige interface die ze zouden mogen zien. En daar kun je met tekstvakken werken die je wél in hoogte kan aanpassen. De opmerking over de haakjes is ook helemaal correct; geen handig teken om te gebruiken. Het mag overigens wel, zoals je al gemerkt hebt, maar slim is het niet. Hetzelfde geldt voor spaties: ook niet handig om te gebruiken. Dus probeer die ook te vermijden als het kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan