tabel met contactgevens en een andere tabel met notities en datum koppelen in form.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandamar

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2015
Berichten
5
Hoi,
Ik ben onlangs gestart een dbase te maken en ben beginnend daarmee. Ik heb de volgende vraag.

Wat ik wil bereiken is het volgende:

Ik wil 1 tabel waar contactgegevens gezet kunnen worden van personen.
En een ander tabel waarin de datum gezet kan worden en een notitie (lees:contactjournaal)

Vervolgens een formulier met 2 tabbladen waarin in het eerste de contactgegevens kunnen worden ingevuld en in het 2de het over zicht van de datums met de notities.

De bedoeling is dat als ik een betreffende persoon opzoek ik in het formulier kan terug zien welke notities zijn gemaakt op een bepaalde datum betreffende die persoon. Hoe kan ik die 2 tabellen koppelen ?

Ik wil voorkomen dat alle notities bij alle personen komen te staan.

Ik heb geprobeerd met 2 tabbladen te werken en in het 2 de tabblad een subformulier te plaatsen.
Ik merk dat als ik in een tabblad een subformulier plak de notitie maar beperkt leesbaar is. Kan het ook zijn dat als ik op een notitie klik deze automatisch in zijn geheel te zien is ?

Uiteindelijk is het doel, 2 tabbladen waarin in de eerste contactgegevens en inhet anders tablad notities met datum gezet kunnen worden gekoppels aan die persoon en je de gehele notitie in 1 keer kan lezen door op te klikken.

Wij kan mij verder helpen?

Groet Brandamar
 
In principe moet je dat kunnen doen met één doorlopend formulier gebaseerd op je contactjournaal tabel en van daaruit dan met een knopje (of dubbelklik of zoiets) een nieuw formulier openen met de gegevens van je contact die dan gebaseerd is op je contact gegevens.
Een beetje uitgebreider voorbeeldje met een paar keuzelijstjes waar je uit kan kiezen om een nieuw contact toe te voegen bij de juiste persoon, of via de naam van een familielid bij de juiste persoon terecht komen, om de records in het formulier te beperken tot één persoon, rapportje dan maken van alle contacten van vandaag, één bepaalde dag, één bepaalde persoon, etc.... het tijdstip van contact wordt automatisch ingevuld samen met de naam van diegene die het contact ontving, je kan er een mail in plakken ook, etc... Via de formulierknop links in iedere afzonderlijke record ga je dan naar de eigenlijke gegevens van de persoon.
 

Bijlagen

  • Contactenl.JPG
    Contactenl.JPG
    86,4 KB · Weergaven: 53
  • Contacten2.JPG
    Contacten2.JPG
    174,9 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Hoi Johan RVT,

Dank je wel voor je reactie. Ik heb nu een doorlopen formulier voor mijn contactjournaals
Is het ook mogelijk dat als ik op het contactjournaal klik deze geheel te zien is ipv een schuifbalk aan de linkse of rechtse kant ?

Heb jij toevallig jou dbase als lege dbase welke ik kan bewerken? ;-)

Groet Brandamar
 
Je kan een onclick event gebruiken bij het klikken op een record om een apart pop-up formulier/rapport te openen met de volleidge inhoud van die ene record; ons dames houden van de vaste lay-out van de records.
Ik heb geen lege DB zo direct maar misschien maak ik wel iets.
 
Dat zal ik eens proberen. Ik heb nu de contacjournaals in een subformulier staan n een tabblad maar kan geen onclickevent maken daarin...
 
Heb je de tabellen al gekoppeld? Dat lees ik nergens terug, en dat is de basis van de oplossing van je eerste probleem. Dus het sleutelveld van je Contactpersonen moet terugkomen in de tabel ContactJournaal. Als je dan van ContactJournaal een subformulier maakt op Contactpersonen, zal Access ze automatisch aan elkaar koppelen zodat je alleen de berichten ziet die bij een persoon horen. De tip van Johan gebruik ik zelf ook regelmatig; ik heb zelfs een standaard memo formulier dat ik van de ene naar de andere database kopieer. Werkt heel simpel op basis van de gebeurtenis <Bij Klikken> op het memo tekstveld. De procedure vraagt, als het tekstveld leeg is of je tekst wilt toevoegen (voor het geval je per ongeluk in het tekstvak klikt en dat niet wilt) en als er wél tekst in staat, wordt het memoformulier geopend met de tekst uit het tekstveld. Je kunt dat dan aanpassen, en bij sluiten van het formulier wordt de nieuwe tekst netjes teruggezet in het tekstveld.
Mijn code is generiek bruikbaar, en je kunt het simpel bij elk tekstveld gebruiken. Wat natuurlijk ook handig is. Mocht je de code willen zien in je db, dan lijkt het mij het handigst als je zelf een voorbeeld db meepost, dan zet ik het formulier er voor je in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan