• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabel met formule na keuze uit de tabel. HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

ollie50

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2019
Berichten
21
Ik probeer een tabel te maken, wat nog wel lukt. Maar dan wil ik op basis van de keuze een formule er aan vast zetten.
In de bijlage staat het nog even duidelijker omschreven.

Maar het gaat er om dat wanneer er geld is afgeschreven ik kan aangeven waar dit moet worden geboekt en hij dit dan bij de gekozen post optelt en of aftrekt.

Ik heb al van alles geprobeerd, maar strand steeds dat de formule niet klopt......

Alvast bedankt voor het meekijken en wellicht de gouden tip :)
 

Bijlagen

  • Vraagstuk.xlsx
    11,9 KB · Weergaven: 18
Je vraag staat al een tijdje open zonder reacties. Dat betekent een onduidelijke vraagstelling.

Wat ik lees is "Wanner de keuze is gemaakt, moet hij het bij bedrag ingevulde bedrag optellen bij wat er bij totaal al staat". Dat kan niet in standaard Excel, je kan niet een formule in een cel zetten die naar zichzelf verwijst. Dat wordt dan VBA (programmeren).

Maar: dit lijkt me geen handige opzet. Waarom heb je geen database van je transacties? Bankafschriften kun je zo downloaden en importeren in Excel. Dan kun je ten allen tijde bepaalde posten inzichtelijk maken. Nu wil je Excel als simpele rekenmachine gebruiken.
 
Hi Alex,

Bedankt voor jouw bericht. Inderdaad iets te summier dan denk ik. Het gaat er om dat ik boekingen van de bank noteer. En deze dan door een vakje ( tabel ) er achter kan aangeven waar deze moet worden geboekt. En dat dit bedrag dan daar wordt geboekt. Ik ga nog even bezig met puzzelen en nog even kijken op het forum hoe dit zou kunnen. Kom re deze week nog even op terug. Mag ik je wel bedanken voor jouw reactie :thumb:
 
Kijk eens bij je bank of je afschriften kunt downloaden als csv of excel-file. Dat zou je administratie enorm helpen denk ik.
 
Bedankt Alex, ik zal even kijken. Voor zo ver ik nu kan zien kan ik enkel de afschriften bij de Rabo in pdf downloaden.
 
Bij de Rabobank kun je naast afschriften ook transacties downloaden
 
Downloaden in csv-file is bij de Rabobank ook mogelijk.
Kijk op de downloadpagina even bij downloadformaat.
 
Hi Albert en Haije, ik ben er door drukte nog niet aan toe gekomen. Maar pak dit begin volgend jaar weer op. En hoop zeker nog even op hulp in deze. Voor nu alvast bedankt voor het meedenken en een goede jaarwisseling!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan