te slechte Internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mistertrucker

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Berichten
79
Hallo allemaal,

Ik heb nu een experia box v8 ik vind deze zeer onstabiel de ene keer heb ik 3 streepjes Internet boven het andere moment niks meer ik ben dit helemaal zat!

Nu wil ik graag een andere router plaatsen maar!

We zijn wel met meer als 10 apparaten en we kijken veel YouTube soms ook wel tegelijk ik op telefoon andere op tablet
En we spellen veel spellen ik Denk dat wij 80 mbs snelheid hebben dat lees ik in de computer af dan maar bij een speedtest op telefoon blijk ik maar 10mb snelheid te hebben vaak is het ook traag de computers zijn altijd snel op Internet.

we willen ook Internet in de tuin.
De tuin is ongeveer 15 meter lang en 25 meter breed Hoe gaan we dit aan pakken?
Ik dacht zelf een router met asses point en dan losse antennes en dan 1 antenne buiten te hangen graag 2.4ghz en 5ghz kan iemand iets hier voor bedenken?

alvast bedankt
Mvg Erik
 
Waarschijnlijk komt het trage internet door zowel het WiFi-bereik als dat er zoveel mensen op het internet zitten. Ik raad aan eens voor een ander abonnement te gaan kijken. Die Experia-boxen zijn crap en hun zwaar verouderde VDSL-abbo's ook.

Kijk eens naar Ziggo of glasvezel. Krijg je meestal ook een beter modem bij.
 
Een ander abonnement gaat niet zomaar omdat dit via mij werk word betaald ik heb al gekeken voor glasvezel maar Dat gaat niet op ons adres upgraden kam wel als ik op dezelfde provider blijf wat nu?
 
kun je eigenlijk via ADSL een router aansluiten en die op 2.4ghz en op 5ghz laten draaien tegelijk of heb je daar een andere aansluiting voor nodig?
aan het aantal apparaten ligt het niet denk want vandaag zat ik op whatsapp en mij broertje speelde fifa en veder was niemand op internet en het was extreem traag whatsapp het duurde 20seconden voor een bericht werd verzonden helaas heb ik hier vaker last van is dit op te lossen?
 
je hebt een experiabox.
die kan al op glas aangesloten zijn maar ik kan uit je verhaal niet opmaken welke aansluiting jij hebt.
ook vertel je niet welk abonnement je hebt.
Kijk je bijvoorbeeld ook tv via de experiabox.
Vertel eerst eens iets over je situatie.
 
Volgens kpn niet ??
Kan dat kloppen ?
Er komt uit de vloer gewoon een adsl kabel waar een switch op zit van telefoon en modem
Volgens mij hebben wij Internet en telefoon van kpn tv van ziggo maar zoals ik al zij overstap naar andere provider gaat nie
Die powerline gaat toch op 2.4 en 5ghz ?
Want de expriaboxen ondersteunen geen 5ghz dat is iets wat we wel willen
 
welke switch is dat? merk en type graag?
 
Pff dat is een oud ding joh er staat:ADSL/POTS Splitter CPF138F
lijn en modem staat er kun je hier iets mee?
 
dat is een splitter die het mogelijk maakt om te internetten en te bellen.
Geen switch dus.
Je kunt er een andere adsl router op aansluiten.
Je hebt dan wel instellingen van kpn nodig.
vanuit je experiabox aansluiting zou je toch gebruik kunnen maken van de powerlines zoals lange pier al vermeld.
 
Met powerline verlies je toch veel kwaliteit of niet? Is asses point dan niet meer geschikt of ligt dit aan mij?
 
Vreemde aannames allemaal.
Splitter is er voor de scheiding telefoon/adsl, je kunt alles in de experia box ipp uitschakelen en hem als modem gebruiken, kan er gewoon een router achter hangen en hoe kan die powerline kwaliteit verliezen, welke kwaliteit?

Enige wat nodig is dat het huis op 1 fase zijn stroomvoorziening heeft voor de powerline.
 
Tegen mij is altijd gezegd dat de snelheid halveert of zo maar een router er achter plaatsen dan met powerline adapter omdat experia box gewoon niet stabiel zijn
 
Is dat een idee lange pier en heb je nog een aanrader waarvan je zegt die presteren goed ofzo
Of heb jij een ander idee
Ik heb nog een vraagje heeft in mij geval het zin om er een 2de router te plaatsen of asespoint want veder zit daar toch geen verschil in of wel??
Asses point zijn volgens mij meestal iets goedkoper klopt dit?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan