Teken, deze dus '' steeds dubbel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bugs Bunny

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2004
Berichten
406
Beste Toppers, ik heb opeens een probleem met het typen van deze 2 tekens: ( ' ) en bij ( " ).
Het ligt niet aan de toetsenbord, heb verschillende geprobeerd.
Het probleem is dat deze 2 tekens steeds dubbel worden getypt als ik op toets druk.
Voorbeeld: wil ik s' avonds schrijven dan wordt het s'' avonds.
Wil ik iets tussen aanhalingstekens zetten, dan wordt het niet zo: "test" maar ziet er zo '""test"" uit.
Ik corrigeer steeds met backspace maar vind ik het lastig omdat ik gebruik deze toets ook als je sommige duitse woorden schrijft met " boven de letter.
Heb geprobeerd: toetsenbord verwijderen uit hardware lijst, PC opstarten, etc maar helpt niet.

Ik hoop dat iemand met de gouden tip komt, alvast bedankt
Bugs
 
Hoi,

Er zijn een paar mogelijke oorzaken
- In Word
- Niet in Word.

Stel je toetsenbord in, zoals weergegeven in de bijlage. Dus alleen de taal nederlands en de indeling VS (Internationaal) en verwijder allen andere talen en indelingen.
Meld hier of het heeft gewerkt of niet.
 

Bijlagen

  • ScrnDmp.jpg
    ScrnDmp.jpg
    41,5 KB · Weergaven: 98
Bedankt voor de snelle reactie, ik heb gister avond uren zitten te klooien maar kwam niet uit. Ik zag dat iemand, tijdje geleden, ook met hetzelfde probleem zat en volgens hem was het opgelost met F9 maar dat lukt mij niet.
Ik heb alleen met deze toets problemen.
Heb gekeken hoe de instellingen bij mij zitten en heb een print screen van gemaakt.
Het zit beetje anders uit dan jou voorbeeld.
Ik kom bij tekstservices en invoertaal vanuit het venster Landinstellingen.
Als ik daar vervolgens op Toetsinstellingen klik krijg ik dat kleine venster, onder in beeld.
In het venster Landinstellingen, bij Geavanceerd, staan vrij veel aangevinkt. Moet ik daar iets veranderen?
Zou misschien iets te maken hebben met het opnieuw installeren van Subtitle Workshop of K-Lite Codec Pack? Of heeft iets te maken met de automatische updates van Microsoft in de laatste tijd?
Ik heb vandaag nog een ''repair'' uitgevoerd van de gebruikte Office 2003, echter zonder dat dit beter is geworden.
 

Bijlagen

  • Printscreen toetsinstel..jpg
    Printscreen toetsinstel..jpg
    87,2 KB · Weergaven: 104
Laatst bewerkt:
Pfff ....
Als jij nou eens mijn screendump vergelijkt met die van jou ......
Wát is dan het verschil?

Ik denk dat als je het verschil niet ziet, je er een expert in je omgeving bij moet halen .. !!
 
Inmiddels heb ik ook Subtitle Workshop en K-Lite Codec Pack verwijderd en van de huidige situatie een nieuwe printscreen gemaakt (bijlage).
Het verschil is dat in die van jou Taakbalk staat in een tabje en bij mij als knop om op te klikken.
Wat voor een expert moet ik dan bijhalen?
 

Bijlagen

  • printscreen2.jpg
    printscreen2.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 71
Hoi Peter,
Ik gebruik geen spatie na het tikken op, hij verspring automatisch.
Dus als ik zonder Shift druk dan krijg ik het dubbel, zo dus: ‘’ en als ik shift in ga drukken dan is het ook dubbel, zo dus: “”
Hij verspringt zelf verder. Kan ik ergens dat veranderen dat hij niet automatisch verder springt? Misschien is het dan opgelost..?
Ik vond op internet iets, belgisch forum of zo, waar iemand hetzelfde probleem had maar staat geen oplossing, poster heeft niets meer van zich laten horen.
UPDATE: ik blijf er mee bezig, heb alle programma's dat ik vernieuwd heb sinds kort (AV Avira, Spybot) verwijderd, heb ook alle register ''reparaties'' van CCleaner en Registry Mechanic terug gezet maar niets helpt.
Heb ontdekt dat ALLE toetsen die je kan gebruiken bij een letter, allemaal dubbel werken zonder gebruik van spatie.
Het zijn deze: ~~, `` en ^^. En natuurlijk waar het mee begon.
Het maffe is dat dit gebeurt in Word en Outlook maar ook als ik hier zit te typen, MAAR.. als ik op internet een gebruikersnaam of paswoord wil invullen dan werken ze wel goed dan kan ik bijv. een streepje boven de e of de a of anders zetten.
Misschien helpt deze info?
Vandaag, vrijdag 26ste, nog iets geprobeerd. Ik heb allen Word, van office 2007 er op gezet, dus 2003 was weg.
Dit heeft ook niet geholpen, dus heb maar gewoon Word 2007 verwijderd en 2003 opnieuw er op gezet. Geen verandering.
Het moet toch ergens mogelijk zijn om deze tekens/accenten in te stellen maar ik kom er niet uit...
 
Laatst bewerkt:
Hallo BugsBunny,

Ik heb ook geen flauw idee.
Het eerste wat mij te binnen schiet is Autocorrectie (tydens het typen).
Zijn er misschien een aantal tekens (door welke oorzaak dan ook) in die autocorrectielijst terechtgekomen?
En zo niet niet, is het dan welicht een optie om die autocorrectie eens helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren?
Ik probeer maar te helpen hè.

Succes,:thumb:
Ger
 
Hallo Ger,
Ik heb net gekeken, nee de accenten zijn niet in het lijst van autocorrectie terecht gekomen.
Ik kan wel proberen om autocorrectie te verwijderen maar zou niet weten hoe ik dat afzonderlijk van verwijderen.
Ik heb nog geprobeerd om vanuit Windows, Windows XP er overheen te installeren (dan blijven mijn overige instellingen goed) maar dat lukt niet. Voordat de PC voor de eerste keer af wil sluiten, om verder te gaan, krijg ik steeds erg vreemde meldingen over het niet kunnen schrijven naar..maar de vermelde bestanden kan ik nergens vinden, ook geen info op internet.
 
Hoi,

Er zijn een paar mogelijke oorzaken
- In Word
- Niet in Word.

Stel je toetsenbord in, zoals weergegeven in de bijlage. Dus alleen de taal nederlands en de indeling VS (Internationaal) en verwijder allen andere talen en indelingen.
Meld hier of het heeft gewerkt of niet.

Ik herhaal het nog maar eens ...... je hebt namelijk nog steeds ándere talen en toetsenbordindelingen in het lijstje staan, dan welke je nodig hebt. Namelijk: Taal: Nederlands en Toetsenbordindeling: Verenigde staten (internationaal)
Snap eigenlijk niet, wat jou er toe brengt om mijn advies niet op te volgen en naar iedereen stug blijft volhouden dat je toch 'zo'n geweldig probleem' hebt ....
Als je mijn advies hebt opgevolgd, kan je hierna evt. naast de toetsenbordindeling VS (internationaal) 'gewoon'VS' (dus zónder 'internationaal') installeren en deze als standaard instellen.
Hierna de indeling VS Internationaal verwijderen. Als het hierna weer goed werkt, installeer je VS Internationaal opnieuw en stelt deze opnieuw als standaard in.
Dit laatste heeft echter weinig zin, als je niet eerst alle andere talen en toetsenbordindelingen VERWIJDERD
 
Laatst bewerkt:
Vanveelen,
Als je mijn 2e printscreen had bekeken dat zie je dat ik GEEN andere talen in de lijst heb.
Als ik op een van deze klik: taal of toetsenbord taal dan krijg ik geen optie om dit te verwijderen.
Heb nog met een kennis gesproken, ICTer, volgens hem ligt het aan windoos.
Misschien daarom lukt me ook niet om vanuit windows de XP er overheen te gaan installeren en krijg ik steeds de vreemde meldingen zoals: kan a5d9h7vc.sys (of ao2ykh0u.sys of arltnlun.sys. etc, steeds verschillend) schrijven omdat kan deze niet vinden.
 

Bijlagen

  • printscreen 28-02-2010.jpg
    printscreen 28-02-2010.jpg
    71,1 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt:
Vanveelen,
Als je mijn 2e printscreen had bekeken dat zie je dat ik GEEN andere talen in de lijst heb.
Als ik op een van deze klik: taal of toetsenbord taal dan krijg ik geen optie om dit te verwijderen.
Heb nog met een kennis gesproken, ICTer, volgens hem ligt het aan windoos.
Misschien daarom lukt me ook niet om vanuit windows de XP er overheen te gaan installeren en krijg ik steeds de vreemde meldingen zoals: kan a5d9h7vc.sys (of ao2ykh0u.sys of arltnlun.sys. etc, steeds verschillend) schrijven omdat kan deze niet vinden.

Wat je dus nog zou kunnen proberen is: de indeling Verenigde Staten (Internationaal) verwijderen.
Daarvoor moet je éérst een andere toetsenbordindeling toevoegen en als standaard instellen.
Vervolgens verwijder je de toetsenbord-indeling 'Verenigde Staten (Internationaal)' (zie post #10)

Mocht dit ook niet baten, dan rest inderdaad een recovery ......
 
Laatst bewerkt:
Om dit te veranderen heb ik eerst bij Landinstellingen, tabje Geavanceerd (zie mijn eerst printscreen) de taal voor programma''s die niet Unicode-compatibel zijn moeten veranderen.
Stond op IJsland, heb Roemeens van gemaakt, kreeg toetsenbord en taal in het Roemeens.
Toen had ik beide. Ik heb vervolgens de NL met VS verwijderd.
Daarna bij Landinstellingen, programma''s die niet Unicode-compatibel zijn, verandert in Nederlands.
Had ik opnieuw 2: Roemeens en NL.
Vervolgens de Roemeense verwijdert.
Helaas heeft niet geholpen.
Ik denk dat de oplossing is om XP vanuit windows er overheen te gaan draaien. Dit lukt me, zoals gezegd, niet. Om nu een installatie te gaan doen via de methode: start met cd-rom op en installeer windoos over windoos heb ik geen zin in, gaan veel van mijn instellingen verloren.
Dan maar met de backspace werken zodat ik i.p.v. s''avonds toch s' avonds kan schrijven.
Mocht iemand een betere idee hebben dan hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor alle moeite
Bugs
 
Heb je het al met een ander toetsenbord geprobeerd ?
 
Yep, stond ik het begin van mijn topic: 3 gewone toetsenborden en ook een USB.
Daar ligt het niet aan.
Mijn andere PC werkt wel.
Ergens heb ik het vermoeden dat alles is ontstaan door Avira AV.
Tijdens een scan vond Avira 3 ''verdachte'' bestanden en deze verwijderd. Hoe deze bestanden heten weet ik niet meer, heb inmiddels Avira verwijderd en opnieuw opgezet dus quarantaine lijst is leeg nu.
 
Ik heb net nog een Windows repair uitgevoerd: opstarten met cd, kies voor installatie Windows (niet de R), vervolgens in de volgende scherm R, repareren van de bestaande Windows. 30 minuten later, installatie/herstel klaar.
En nu begrijp ik niets meer van, het is niets verandert, accenten/tekens worden nog steeds dubbel getypt.
Wat kan ik nog proberen, ofwel waar ligt het fout?
 
Niet voor niets was ik vroeger actief hier ;)
Opgelost.
Na veel nadenken dacht ik: misschien heeft een andere programma dat letters gebruikt hier mee te maken. Ik zag dat kort geleden Adobe een niet verwijderbaar update heeft geïnstalleerd.
Adobe helemaal verwijderd en BINGO, alles werkte weer goed.
Heb nu Adobe alweer op maar heb updates geblokkeerd.
Thx voor het meedenken,
grtz
Bugs :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan