• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in cel naast Extern gegevensbereik behouden op zelfde regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

HenriBonhof

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 okt 2021
Berichten
4
Hallo, ik kom er niet uit, wie kan mij helpen met het volgende:
Ik heb een excel bestand met een extern gegevensbereik. De tekst dit ik in de cellen rechts van dit gegevensbereik invul moeten bij de juiste regel van het extern gegevensbereik blijven. Als er een regel na het vernieuwen van de gegevens verwijdert, mag de tekst die ik heb ingevuld ook weg. Maar wordt er een regel toegevoegd dan moet de tekst die ik heb ingevoerd ook bij de betreffende regel blijven. ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en hopelijk is hier een oplossing voor.
 
Welkom op Helpmij.nl Henri,

kan je een voorbeeldbestandje plaatsen?
 
hallo dank voor uw reactie

in de bijlage een voorbeeld bestand

groet henri
 

Bijlagen

  • Planning test Helpmij.xlsx
    45,3 KB · Weergaven: 19
Ik denk dat je dit bedoelt.

https://exceleratorbi.com.au/self-referencing-tables-power-query/

Als dit je niet lukt kan het ook met een macrotje
 
Vb met powerquery in de bijlage.
Als je in de brondata nu dingen gaat aanpassen zie je dat de opmerkingen op tabblad 2 altijd bij de juiste regels blijven staan.

Of met een macro. Enable background refresh even uitvinken. Vervolgens de query verversen met deze macro (gebaseerd op mijn vb bestand)

Code:
Sub jvr()
 With Sheets(2).ListObjects(1).DataBodyRange
   ar = .Value
   .Parent.Parent.RefreshAll
   ar2 = .Value
   For i = 1 To UBound(ar2)
     a = Application.Match(ar2(i, 1), Application.Index(ar, 0, 1), 0)
     If IsNumeric(a) Then ar2(i, 4) = Application.Index(ar, a, 4)
   Next
   .Value = ar2
 End With
End Sub
 

Bijlagen

  • vb.xlsx
    18,7 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Hallo JVeer, ik krijg het nog niet zo 123 voor elkaar.
is het ook mogelijk dat ik u het originele bestand mail en dat u tegen vergoeding deze aanpassing doet?
maar ik weet niet of dat zo mag.
 
Het is lastig om het in jouw bestand werkend te krijgen omdat ik geen toegang heb tot de brondata.
Als je het heel duidelijk uitlegt met wat voorbeelden in je bestand, zou het via het forum goed moeten komen. Op zich heb ik precies gedaan wat er op de gedeelde paginalink staat.
 
Hallo JVeer,

we zijn er van de week mee bezig geweest maar krijgen het helaas niet voor elkaar. Zou een mogelijkheid zijn om een keer met Teamviewer oid mee te kijken?

alvast dank voor je reactie

groet henri bonhof
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan