• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst in kolom hoger weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bouwer91

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2018
Berichten
68
Goedemorgen,

In het bestand Bekijk bijlage Dummy matrix.xlsx heb ik de volgende vraag:

In werkblad Y heb ik in de cellen D5 t/m H5 een tekst staan. Deze tekst is nu door de filter van de kolom gedeeltelijk onzichtbaar. Weet iemand hoe ik de tekst in die kolommen omhoog krijg en dus weer zichtbaar worden? Ik wil graag dat de kolombreedte niet wordt aangepast.

Ik heb geprobeerd om dit met 'inspringing vergroten' voor elkaar te krijgen, maar dat pakt hij de tekst ineens horizontaal. daarnaast zou het probleem opgelost kunnen worden door handmatig een aantal spaties voor de tekst te doen, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Graag hoor ik, mits mogelijk, hoe ik de tekst zonder veel moeite zichtbaar in de kolommen kan krijgen. Wie kan mij hierbij helpen?

Vriendelijke groet,
Mat
 
Edmoor,

Dat is inderdaad ook een optie. Echter, onze voorkeur gaat uit om de tekst onder uit te lijnen net boven de filter van de kolom. Is dit mogelijk zonder handmatig spaties toe te voegen aan de tekst in de kolom?
 
Kortweg, nee.
 
Dat kan wél. Kies voor aangepaste opmaak voor deze cellen en gebruik dan de volgende opmaakcode:
Code:
;;;      @
 
Dan staan alsnog de spaties, maar je hebt wel gelijk :)
 
De spaties staan niet in de cel. Alleen de opmaak van de cel wordt gewijzigd en niet de inhoud van de cel.
 
Dat is ook weer waar. Kennelijk had ik vanochtend niet genoeg koffie ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan