• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst naar andere lijst kopiëren Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesper1

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2014
Berichten
73
Hallo,

Ik doe op dit moment een boekhouding van een vereniging.
Hier moet ik bijhouden welke transacties er gedaan worden, en deze transacties vervolgens bij een commissie opschrijven om de balans kloppend te maken.
Op dit moment moet ik dan 2 keer hetzelfde invullen, namelijk bij "Alle transacties" en bij de commissie, bijvoorbeeld "FeestCo".

Ik zou graag willen dat wanneer ik de gegevens in de lijst van "Alle Transacties plaats", dat door de keuze van commissie in kolom A, (Feestco of AutoCo), in de juiste tabblad, automatisch de lijst aangevuld wordt met dezelfde gegevens.

In het voorbeeld heb ik de declaraties van J. van Beek en A. de Groot al in de juiste lijst gezet.
De derde transactie "Huur Heftruck", zou ik graag automatisch in de lijst van "FeestCo" zien verschijnen.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.

Groeten Jesper

Bekijk bijlage Voorbeeld HelpMij.xlsx
 
Jesper,

Laat de code maar eens twee keer lopen en zie dat het een tweede keer de verwerkte regels niet opnieuw plaatst.

Code:
Sub hsv()
Dim sn, sh, i As Long, j As Long, n As Long
sh = Array("feestco", "autoco")
sn = Sheets("transacties eigen rekening").Cells(1).CurrentRegion.Offset(3).Resize(, 10)
For j = 0 To 1
   ReDim arr(UBound(sn), 9)
        For i = 1 To UBound(sn)
         If LCase(sn(i, 1)) = sh(j) And sn(i, 10) = "" Then
            arr(n, 0) = sn(i, 2)
            arr(n, 1) = sn(i, 3)
            arr(n, 2) = sn(i, 4)
            arr(n, 3) = sn(i, 5)
            arr(n, 5) = Abs(sn(i, IIf(j = 0, 6, 8)))
             sn(i, 10) = "verwerkt"
                n = n + 1
          End If
        Next i
     Sheets("transacties eigen rekening").Cells(1).CurrentRegion.Offset(3).Resize(, 10) = sn
     If n > 0 Then Sheets(sh(j)).Cells(64, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(n, 6) = arr
        n = 0
   Erase arr
 Next j
End Sub
 

Bijlagen

  • Feestco.xlsm
    29 KB · Weergaven: 16
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan