• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst verwijderen, enkel cijfers tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ruultje

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2007
Berichten
39
Ik zit met het volgende probleem: ik heb een kolom in Excel waar een waarde instaat. Echter, bij een enkele staat er iets voor het getal, bij een ander iets na het getal óf iets voor en iets na het getal. Het komt ook wel eens voor dat de tekst meteen achter het cijfer staat (dus zonder spatie ertussen).

Nu heb ik al geprobeerd om tekst naar kolommen te schrijven, dat werkt wel, maar ik kom in de problemen wanneer er iets vóór en iets na het cijfer staat in dezelfde cel. Ik heb vervolgens LEFT en RIGHT (mijn versie is Engels) geprobeerd, maar dat werkt niet omdat er dus ook wel eens iets voor en iets na het cijfer staat.

Is het mogelijk om enkel cijfers, desnoods te kopiëren (automatisch) naar een andere kolom.

Ik kan uiteraard ook de gegevens vervangen, maar ik wil iets dat automatisch loopt.

Voorbeelden:
in een cel staat: bk 234 test
in een andere cel staat: 454st blok
in weer een andere cel staat: dr-542

Dit moet dus enkel worden: 234, 454 en 542 (apart per cel).
 
Bekijk de bijlage eens.
 

Bijlagen

  • Ruultje.xlsx
    8,7 KB · Weergaven: 51
Of met een UDF.
Code:
Function ExtractNumber2(rC As Range) As Double
    With CreateObject("VBSCRIPT.REGEXP")
        .Pattern = "[^0-9]"
        .Global = True
        .IgnoreCase = True
        ExtractNumber2 = .Replace(rC.Value, "")
    End With
End Function
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan