• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrMoon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Berichten
3
Hallo,

ik ben bezig met het maken van een aanvragenlijst. Hierin worden alle aanvragen geplaatst die bij een afdeling applicatiebeheer binnenkomen. Ik wil echter ook een maandelijks overzicht genereren.
Daar komt mijn probleem om de hoek kijken. Ik wil namelijk van elke maand een overzicht met welke personen een aanvraag ingediend hebben en hoeveel ze dan ingediend hebben. Tevens wil ik weten hoeveel aanvragen van de betreffende persoon nog openstaan. Dit ook per maand.

Ik kan me voorstellen dat mijn verhaal nogal vaag is, maar ik heb het bewuste excelletje uitgekleed opnieuw gevuld (ivm privacygevoelige informatie) in de hoop dat het daardoor wat duidelijker wordt.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite.
 

Bijlagen

  • Tellen.zip
    8,9 KB · Weergaven: 24
Dat kan via een draaitabel. Ik heb wel 2 extra kolommen ingevoerd. 1 om de maand te bepalen, en een andere om te kijken of het een openstaand geval is (dan 1, anders 0). Beide gegevens zijn op basis van een formule.

Voor een andere tabel dien je de draaitabel te veranderen (andere velden plaatsen).
 

Bijlagen

  • Tellen.zip
    17,4 KB · Weergaven: 30
Heb enkel nog de openstaande overgelaten.
Zie maar of je hier iets mee kunt.

Cobbe
 
Allebei heel erg bedankt. Ik zal meteen gaan kijken..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan