• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Benter

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Berichten
154
In de navolgende regel code wil ik graag meerdere voorwaarden opnemen. Als kolom 9 = "Zonder Ploeg" of kolom 9 = "x". Had gedacht dit op te lossen door de aanpassing in rood tussen te voegen in de volgende regel code. De coderegel geeft niet het resultaat dat ik wil. I.p.v. dat het aantal getelde regels kleiner wordt, wordt deze juist verhoogd. Hoe krijg ik dit op een juiste manier voor elkaar.

If Cl.Interior.ColorIndex <> Reference.Interior.ColorIndex And Cells(Cl.Row, 9) <> "Zonder Ploeg" or Cells(Cl.Row, 9) <> "x" And InStr(c00, Cells(Cl.Row, 9) & "|") = 0 Then
c00 = c00 & Cells(Cl.Row, 9) & "|"


HTML:
Function TelAchtergrondkleur(Bereik As Range, Reference As Range)
Dim Cl As Range, ClrCount As Long, c00 As String
Application.Volatile
     For Each Cl In Bereik
         If Cl.Interior.ColorIndex <> Reference.Interior.ColorIndex And Cells(Cl.Row, 9) <> "Zonder Ploeg" And InStr(c00, Cells(Cl.Row, 9) & "|") = 0 Then
            c00 = c00 & Cells(Cl.Row, 9) & "|"
            ClrCount = ClrCount + 1
        End If
    Next
    TelAchtergrondkleur = ClrCount
End Function
 
Maak van Or eens And.
Plaats anders een voorbeeld document.
 
Laatst bewerkt:
Klopt inderdaad. Dit is de oplossing. Was er net achter dat dit de oplossing was. Hoe onlogisch het mij ook in de oren klinkt and and achter elkaar klinkt als voldoen aan 2 voorwaarden. Dus niet. Dank je.
 
Dat komt omdat je als vergelijking "ongelijk aan" gebruikt.
In het geval van Or zijn ze dan beide waar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan