• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tellen met een voorwaarden in een draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Speedooo

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2010
Berichten
6
Beste gebruikers van het HelpMij.nl forum,

Ik zit op het moment met een probleem waar ik niet uitkom met mijn Excel bestand en na wat Ge-Googled te hebben had ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Het leek mij het beste om mijn vraag dan ook hier te posten, als volgt:

Ik heb een bestand gecreëerd waar alle antwoorden van een vragenlijst ingevuld zijn, totaal 336 verschillende personen hebben hier aan meegewerkt. Deze hebben natuurlijk allemaal verschillende antwoorden en deze heb ik in een draaitabel gezet.

Onderaan het bestand heb ik de verschillende antwoorden, a;b;c; etc., heb ik opgeteld met de formule voor als iemand "a" had geantwoord: "=COUNTIF(B$2:B$340;1)+(COUNTIF(B$2:B$340;"*1*"))".

Als ik nu een voorwaarde instel in mijn draaitabel, bv. ik wil alleen de personen zien die "c" hebben geantwoord dan blijft het totaal van "a" nog steeds op 85 staan. Hij blijft dus alles lezen terwijl ik de som wil weten van de personen die aan die voorwaarden voldoen.

Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

Groet,
Stephan
 
Stephan,

welkom op Helpmij.nl!

Probeer eens de formule =SUBTOTAL(2,R[2]C:R[29]C)
 
@Haije, bedankt voor je reactie.

Even om je formule te snappen, telt deze formule niet alle cellen waar een getal instaat. Dus ik heb 336 vragenlijst, waardoor de formule =SUBTOTAL(2;B2:B337) wordt en het uiteindelijke eindantwoord 336 is?

Wat ik wil is dat hij telt hoe vaak de 1 voorkomt, hoe vaak de 2 voorkomt, etc.
 
Een voorbeeldje posten ontdaan van gevoelige info.
Zou moeten lukken met een pivot table.
 
Ik ga even een voorbeeld bestand in elkaar zetten, zal het bestand zo even posten :)
 
Ik heb hier alleen het benodigde tabblad ge�pload, en ik heb er een aantal verwijderd omdat het bestand anders te groot was.

Nog eenmaal de beschrijving wat ik wil: Onderaan mijn antwoordenlijst staan de totalen van alles, dus hoe vaak er a, b, c, etc., is ingevuld. Als ik in mijn pivot table een voorwaarden cre�er dan veranderen deze totalen niet mee. Graag zou ik hierop een oplossing willen weten, want het zou mijn leven echt een stuk makkelijker maken :)

Bedankt voor de moeite!

EDIT: Ik heb volgens mij een formule gevonden in de volgende topic, maar ik krijg deze niet aan het werk: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/358126-COUNTIF-filter
 

Bijlagen

  • Test bestand.xls
    94 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
kolom Z is 1 als rij zichtbaar is
de rest zijn somproductformules nu enkel gemaakt voor rij 344
PS. nog meer rijen verwijderd om bestandsgrootte te verkleinen
 

Bijlagen

  • Test%20bestand(1).xls
    99 KB · Weergaven: 63
@Cow18, dankuwel! Het werkt fantastisch. Ik heb geen idee wat je hebt gedaan, maar alles werkt. Super!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan