Template die zelf bestandsnaam en opslaglocatie bepaalt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gibrril

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
10
Hallo iedereen,

Is het mogelijk om een word-template te maken die op basis van de in te vullen velden in de template zelf bepaalt wat de bestandsnaam zal zijn zonder dat de gebruiker dat nog aan kan passen?
bv: een template voor een verjaardagswens: je vult in dat deze bestemd is voor "Jan" die verjaart op "07/05/2013". Als je deze nu wil opslaan, bepaalt Word zelf dat de naam van dat bestand "VERJAARDAGSWENS_JAN_05072013" zal zijn.
Kan dit?
Is het eveneens mogelijk om ook de locatie waar dit bestand opgeslagen wordt vooraf vast te leggen?

Indien (één van) beide(n) kan of kunnen, kan je deze instellingen bewaren als je het document naar .pdf exporteert?

Welke andere software buiten Word heb je hier nog voor nodig?

Alvast bedankt,

Gibrril
 
Op alle vragen kun je Ja antwoorden, en je hebt daar geen extra software voor nodig, je kunt alles vanuit Word regelen. Maak een voorbeeldje, dan kunnen we wat specifieker zijn.
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie!
Ik heb een bestandje in bijlage gestoken (dat er nu nog vrij kaal en schraal uitziet, ik kleed het later wel aan), de onderlijnde tekst zou ik willen gebruiken om de naam te bepalen, de rode tekst zou de enige te wijzigen info kunnen voorstellen.
Hoe giet je dit dan in een template waarbij je aan de zwarte tekst niet meer kan wijzigen?
Alvast mega bedankt,

GibrrilBekijk bijlage Verjaardagswens.docxBekijk bijlage Verjaardagswens.docx
 
Ik ben zelf inmiddels op deze pagina gestoten:
http://www.techsupportforum.com/forums/f57/word-2010-macro-save-file-in-folder-670815.html
Hier staat al een deel van wat ik zou willen bereiken.
Hoe creëer ik echter de button om die actie uit te voeren?
Kan ik ook de standaard "save" of save as" functie uitzetten?
Hoe integreer ik voor de naamgeving de elementen uit de template?
Hoe blijft dit werken bij pdf exports? (wss via een soortgelijke macro?)
Hoe zorg ik ervoor dat de macro steeds blijft lopen en niet wordt afgezet? (kan je hem in het document zelf embedden?)

Veel vragen, ik weet het :)

Alvast mega bedankt,

Gibrril
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan