He hallo allemaal daar ben ik weer even. Ik ben bezig om voor mijn vriend alle basisgegevens van oude facturen over te zetten in een nieuw bestand. De oude facturen heb ik al ingevoegd en de gegevens heb ik ook al via onderstaande code naar 1 tabblad weggeschreven. Omdat hier een aantal slordigheden in stonden, wil ik nu ik de gegevens op dat ene tabblad heb aangepast vernieuwd en zonder slordigheden weer terugschrijven naar de facturen toe. De slordigheden zijn bijvoorbeeld een teveel aan spaties, wel of geen hoofdletters en of streepjes etc.
Het tabblad waar ik alle gegevens op heb verzameld, wordt weer gebruikt voor gegevens voor nieuwe facturen.
Ik kan mij geen code bedenken die de gegevens weer in juiste terugschrijft op de oude facturen op de juiste plek. Kan iemand mij deze code geven?
De tijdelijke code die ik nu gebruikt heb is als volgt:
Weet iemand het antwoord?
Liefs Sandra
Het tabblad waar ik alle gegevens op heb verzameld, wordt weer gebruikt voor gegevens voor nieuwe facturen.
Ik kan mij geen code bedenken die de gegevens weer in juiste terugschrijft op de oude facturen op de juiste plek. Kan iemand mij deze code geven?
De tijdelijke code die ik nu gebruikt heb is als volgt:
Code:
Sub TakeInfo() 'Van alle tabbladen vanaf tabblad 11, bepaalde gegevens naar 1 database wegschrijven (Tabblad Debiteuren)
Dim i As Integer
Dim x As String
Dim y As String
For i = 11 To Sheets.Count - 1
'Postcode en Plaats in cel F11 splitsen en spaties voor en achter de 2 waarden verwijderen
x = Trim(Left(Sheets(i).Range("F11"), 4))
y = Trim(Mid(Sheets(i).Range("F11"), 6))
With Sheets("Debiteuren")
.Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(, 5) = Array(Sheets(i).Range("F7"), Sheets(i).Range("F9"), x, y, Sheets(i).Range("G14"))
End With
Next
End Sub
Weet iemand het antwoord?
Liefs Sandra
Laatst bewerkt: