Opgelost Thunderbird probleempje

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

nanipe

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2006
Berichten
103
Ik kan sinds kort geen gmail's meer verzenden. Alle andere mail is geen probleem, maar @gmail.com is een probleem.
Ik krijg dan deze melding:
Status: 5.0.0
Remote-MTA: dns; gmail-smtp-in.l.google.com
Diagnostic-Code: smtp; 550-5.7.26 This mail has been blocked because the sender is unauthenticated.
550-5.7.26 Gmail requires all senders to authenticate with either SPF or DKIM.
550-5.7.26
550-5.7.26 Authentication results:
550-5.7.26 DKIM = did not pass
550-5.7.26 SPF [zonnet.nl] with ip: [84.116.50.17] = did not pass

Ik gebruik dus Mozilla Thunderbird als mailprogramma en daaraan gekoppeld zijn 2 mailadressen.
1x @ziggo.nl en 1x @zonnet.nl. Met ziggo gaat het goed, maar zonnet geeft problemen
Wie kan mij helpen ??
Groetjes Nancy
 
Het antwoord op je vraag staat in de foutmelding. Er is een probleem met DKIM en/of SPF.

Ik vraag me dan wel af wat je probeert te doen. Stuur je een email van een gmail adres via de Zonnet SMTP server?
 
Ja ik krijg gewoon gmail-mail binnen, maar als ik een bestaand mailtje van b.v. transavia wil doorsturen naar een vriendin die alleen gmail heeft, dan krijg ik deze foutmelding.
 
En ik heb dus geen idee wat dit is of hoe ik het moet oplossen :

Er is een probleem met DKIM en/of SPF
 
Daar kan jij niks aan doen. Leg dit probleem eens bij Zonnet.nl voor. Die moeten DKIM, DMARC en SPF goed voor elkaar hebben in hun instellingen (lees; DNS-records).

Welke instellingen gebruik je als server om je mail via zonnet eruit te gooien?
 
Graag wil ik van @nanipe weten:

- Wat is het resultaat na een analyze van het zonnet-adres op https://www.mail-tester.com/
- Wat voor server instellingen gebruik je voor het versturen van je mail?
 
Gebruik deze serverinstellingen in uw mailprogramma:

Gebruikersnaam: het gedeelte voor het '@'-teken
Wachtwoord: wachtwoord voor de webmail

Inkomende e-mail (POP3): pop3.versatel.nl
Poortnummer (POP3): 110
Versleuteling: Geen

of

Poortnummer (POP3): 995
Versleuteling: SSL

Server voor uitgaande e-mail (SMTP): smtp.versatel.nl
Poort uitgaande mail: 25
Versleuteling: Geen

of

Poort uitgaande mail: 465
Versleuteling: SSL/TLS

Selecteer de optie "Voor de server voor uitgaande email (SMTP) is verificatie vereist" of Identiteitscontrole 'Wachtwoord' (zie gebruikersnaam en wachtwoord hierboven).
Het is niet mogelijk zonder verificatie gebruik te maken van de uitgaande server (SMTP).
Daarnaast kunt u gebruikmaken van onze webmail: https://webmail.zonnet.nl/ .

Misschien je instellingen nakijken, hierboven zoals het zou moeten gaan. Info van zonnet website.
 
De beroemde spamfilter SpamAssassin. Score: -1.
Een score lager dan -5 wordt beschouwd als spam.
-0.001FREEMAIL_FROMSender email is freemail
Je verstuurt vanaf een gratis e-mailaccount
-0.001RCVD_IN_MSPIKE_H4Very Good reputation (+4)
84.116.50.18 listed in wl.mailspike.net
-0.001RCVD_IN_MSPIKE_WLMailspike good senders
-0.001SPF_HELO_NONESPF: HELO does not publish an SPF Record
-0.972SPF_SOFTFAILSPF: sender does not match SPF record (softfail)
Je SPF is niet geldig, je dient dit in orde te maken (zie hieronder in het server authenticatie gedeelte)
We controleren of de server waarvan je verzendt is geverifieerd
-3

[SPF] zonnet.nl staat je server 84.116.50.18 niet toe om n.schoffelen@zonnet.nl te gebruiken​

-1

Je bericht is niet ondertekend met DKIM​

 
Details van geselecteerde server:
Beschrijving: Ziggo Mail
Servernaam: smtp.ziggo.nl
Poort: 587
Gebruikersnaam: pieterjanssen@ziggo.nl
Authenticatiemethode: Normaal wachtwoord
Verbindingsbeveiliging: STARTTLS

Deze instellingen staan bij uitgaande mail voor beide mailadressen.
 
vanaf dit laatste mailadres @ziggo.nl kan ik wel versturen naar gmail, dus het zit 'm echt ergens in mijn zonnet mailserver.
 
@nanipe
Lol! Jouw Zonnet server???
Hoe connect je ermee eigenlijk? Welke instellingen?
 
Laatst bewerkt:
Dus het lijkt er op dat je de Ziggo SMTP gebruikt om je @zonnet email te versturen. Tja, dat klopt dan weer met de melding over een fout SPF record en een ontvanger die zegt die emails niet te accepteren.

Zal wel gewerkt hebben, maar bedrijven zijn de veiligheidseisen steeds meer aan het opschroeven. Dus waarschijnlijk is er iets bij ziggo/zonnet/gmail gewijzigd waardoor het nu bij jou ineens niet meer werkt.
 
Dus het lijkt er op dat je de Ziggo SMTP gebruikt om je @zonnet email te versturen. Tja, dat klopt dan weer met de melding over een fout SPF record en een ontvanger die zegt die emails niet te accepteren.

Zal wel gewerkt hebben, maar bedrijven zijn de veiligheidseisen steeds meer aan het opschroeven. Dus waarschijnlijk is er iets bij ziggo/zonnet/gmail gewijzigd waardoor het nu bij jou ineens niet meer werkt.
dat klopt inderdaad, via ziggo verstuur ik mijn zonnet-mail
 
ik heb geen domein bij zonnet, dus de stappen om e.e.a. te wijzigen kan ik niet volgen.
Connect je met Ziggo? Dan is het toch erg logisch dat het niet goed gaat?
In dit topic werd al smtp.versatel.nl geroepen.

Het is nu hopelijk toch wel logisch dat je niet via Ziggo je mail via Zonnet kan versturen. Zie ook @RogerS

Wel grappig: Vroeger was Zonnet een inbelprovider, maar tegenwoordig is het een webhosting/mailhosting. Tijden veranderen dus.
 
Laatst bewerkt:
Connect je met Ziggo? Dan is het toch erg logisch dat het niet goed gaat?
In dit topic werd al smtp.versatel.nl geroepen.

Het is nu hopelijk toch wel logisch dat je niet via Ziggo je mail van Zonnet kan versturen. Zie ook @RogerS

Wel grappig: Vroeger was Zonnet een inbelprovider, maar tegenwoordig is het een webhosting/mailhosting. Tijden veranderen dus.
Ik zie in mijn mail: 2 mailadressen staan met bijbehorende instellingen. 1 van ziggo en 1 van zonnet. Maar ik zie maar 1 uitgaande mail instelling en dat is toch echt ziggo. Dus ik snap het allemaal niet meer en als het makkelijk was had ik het waarschijnlijk al opgelost.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan