Tijd meenemen in aanvraag Date()

Status
Niet open voor verdere reacties.

alexander321

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2012
Berichten
74
LS,

Ik heb een database met datum en tijd in één veld, zoals 7-07-2014 15:18.
Ik wil dagelijks een query draaien en moet nu steeds datum aanpassen.
Kan ik dit opvangen met een criteria zoals bijvoorbeeld "Between Date() en Date()-1" maar dan gecombineerd met tijd?
Het gaat in principe om het criteria vandaag 07:59:59 t/m gisteren 08:00:00
Ik heb al van alles geprobeerd maar krijg steeds een foutmelding.
Wie weet de oplossing?

Alvast dank!
 
missschien zelf samenstellen
dag maand jaar tijd stukje
DatePart("d";Now()) & "-" & DatePart("m";Now()) & "-" & DatePart("yyyy";Now()) & " 07:59:59"
gisteren
DatePart("d";DateAdd("d";-1;Now())) & "-" & DatePart("m";DateAdd("d";-1;Now())) & "-" & DatePart("yyyy";DateAdd("d";-1;Now())) & " 08:00:00"
 
Als je een datum/tijd veld gebruikt, sla je in beginsel (zeker als je het veld vult met Now() ) zowel datum als tijd op. Het hangt van je notatie af hoe je de datum en/of tijd terugziet. Wil je dus een query op zowel datum als op tijd, dan zou ik het veld twee keer toevoegen, en het ene veld op Datum filteren, en het andere op de tijdrange.
 
Beste jwaque, dank voor je bericht. Jouw oplossing werkt!

Ik had:
>#7-7-2014 8:00:00# And <#8-7-2014 7:59:59#

Ik heb nu:
>DatePart("d";DateAdd("d";-1;Now())) & "-" & DatePart("m";DateAdd("d";-1;Now())) & "-" & DatePart("yyyy";DateAdd("d";-1;Now())) & " 08:00:00" And
<DatePart("d";Now()) & "-" & DatePart("m";Now()) & "-" & DatePart("yyyy";Now()) & " 07:59:59"

Octafish, ik snap jouw redenatie, echter op mijn werk hebben we 1 veld met daarin datum en tijd, dat kan ik helaas niet wijzigen.

Dank voor het meedenken!
 
Octafish, ik snap jouw redenatie, echter op mijn werk hebben we 1 veld met daarin datum en tijd, dat kan ik helaas niet wijzigen.
Het had natuurlijk geen zin om dezelfde oplossing te geven, dus daarom een alternatief. En dat je maar 1 veld hebt geeft toch niet? Je kunt van 1 veld best 2 velden maken in een query. Dus dat is helemaal geen probleem, en hoef je ook niet te wijzigen. En het filtert een stuk simpeler :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan