Opgelost Tijdelijk profiel en account niet zichtbaar

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
162
Ik heb jullie hulp nodig en ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb mij computer niet goed afgesloten tijdens een windows update en nu is er een tijdelijk profiel aangemaakt.
De window update is wel afgemaakt. Ik kan mij documenten niet meer zien. Ik heb helaas een tijdje geen backup gemaakt.

Ik heb een microsoft account en ik heb me opnieuw aangemeld, maar ik zie nog niet mijn documenten terug.
Ik ben administrator en heb maar 1 account. Vanavond ga ik een poging weer wagen om mij oude account weer actief te krijgen. Maandag 4 maart werkte alles nog goed en zou weer mijn oude scherm, menu en bestanden weer willen zien.

Ik neem aan dat de bestanden die op de harde schijf zijn opgeslagen niet weg zijn. Ik weet mijn gebruikersnaam en wachtwoord nog. Hoe kan ik het het beste mijn oude account weer actief maken?
 
Normaal wordt vòòr het uitvoeren van updates een herstelpunt gemaakt. Dus bij de herstelpunten kijken en keuze maken.

C:\Windows\System32\rstrui.exe
 
Ik vanavond thuis kijken of dat ik het herstelpunt kan vinden. Zou heel fijn zijn. Maandag werkte alles nog goed. Alvast bedankt voor je reactie.
 
Toen ik vanavond opstartte bleek dat mijn oude profiel gelukkig weer terug was. Ik heb meteen vanavond een backup gemaakt van alle bestanden. Ik ga ook de windows update uitzetten. Toch bedankt voor de tip die je me gaf. Er waren diverse mogelijkheden, maar gelukkig hoefde ik geen ingewikkelde handelingen te doen.
 
Herstelpunten zijn eigenlijk registerback-ups en hebben niets met mappen en bestanden te maken.

Je moet altijd herstelpunten en systeemkopieën maken (besturingssysteem). En natuurlijk back-ups van data, mappen en bestanden.

Verder moet je altijd weten waar jouw mappen en bestanden fysiek staan (locatie). Heb je snelkoppelingen dan kun je dat altijd zien/vaststellen onder > RMK > Eigenschappen.

Ik ga ook de windows update uitzetten.
Dat lijkt mij niet verstandig. Dan kun je op termijn met de beveiliging in moeilijkheden komen.
 
Ik heb ook een keer op een oude PC van mij gehad dat ik een tijdelijk profiel kreeg.
Hoe dat kwam weet ik niet, maar het was 1/50 keer dat ik mijn PC opstartte. Na een reboot was er niks aan de hand, en had ik weer mijn normale profiel terug.
 
Terug
Bovenaan Onderaan