• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdsduur uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vrouw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2010
Berichten
1.434
Hoi.

Met behulp van onderstaande code die ik hier op Helpmij heb gevonden van snb kan ik snel in de kolommen B en C een tijd invillen zonder het steeds moeten intikken van een dubbelepunt. Dus 1300 ipv 13:00.

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal target As Range)
  If Not Intersect(target, Columns("B:C")) Is Nothing And Not IsEmpty(target) And target.Cells.Count = 1 Then
    Application.EnableEvents = False
    target = Replace(Format(target / 100, "00.00"), ",", ":")
    Application.EnableEvents = True
  End If
End Sub

Echter wil ik nu dat er in kolom D word berekend wat het verschil is in tijd tussen kolom B en C.
Met een (te) simpele formule gaat dat goet als de vertrektijd maar niet NA 23.59 uur ligt.
**Is dit op een manier te ondervangen?
en
**Als ik op regel 1 een regel wil invoeren voor een kolom hoofd (kolom B=aankomst en kolom C=vertrek) dan loopt de macro stuk.

Dus eigenlijk 2 vragen:eek:
 

Bijlagen

  • duur uitrekenen.xls
    22 KB · Weergaven: 25
Vrouw,

Zet deze formule in D2
Code:
=ALS(B2="";"";(B2>C2)+C2-B2)
 
Laatst bewerkt:
in de bijlage zijn beide vragen opgelost (met dank aan ExcelAmateur)
 

Bijlagen

  • duur uitrekenen (hs).xls
    39 KB · Weergaven: 28
in de bijlage zijn beide vragen opgelost (met dank aan ExcelAmateur)

Ziet er inderdaad goed uit. Formule zie ik in kolom D en begrijp ik ook.
Maar wat heb je aangepast zodat je kolomhoofd kon aanmaken? bij mij liep de macro vast na het aanmaken van een kolomhoofd.
 
in de bijlage zijn beide vragen opgelost (met dank aan ExcelAmateur)

Ziet er inderdaad goed uit. Formule zie ik in kolom D en begrijp ik ook.
Maar wat heb je aangepast zodat je kolomhoofd kon aanmaken? bij mij liep de macro vast na het aanmaken van een kolomhoofd.
 
Vrouw,

in de macro heb ik toegevoegd:
Code:
And target.Row <> 1
waardoor het convertreren van de invoer niet geldt als je op regel 1 iets wijzigt.
 
En kan ik "And target.Row <> 1" aanpassen naar "And target.Row <> 4" als mijn data pas op regel 5 begint?:eek:
 
dan zou ik er van maken
Code:
And target.Row > 4
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan