• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdsregistratie instrument

Status
Niet open voor verdere reacties.

deleeter

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Berichten
56
Beste,

Ik ben bezig met maken van een tijdsregistratiedocument in Excel 2003. Nu vraag ik mij af of volgende zaken mogelijk zijn.

1/ Een knop waarop je klikt en waardoor je automatisch het huidige uur - 5 minuten (startuur) en een 2de knop voor het einduur (+5 minuten).

Of indien dit niet mogelijk is kan ik gewoon het uur invoeren door de tijd als cijfer in te geven. (ik heb op dit forum reeds een mogelijkheid gevonden in VBA om de tijd in te geven als bv. 1200 dus zonder ":".


2/Indien men geluncht heeft dient men JA of NEE te selecteren. Wanneer men geluncht heeft moet er 24 minuten van de werktijd afgaan. Indien men niet geluncht heeft moet deze tijd niet afgetrokken worden. Met welke formule kan je dit uitvoeren?

Alvast bedankt.
 
deleeter,

Gebruik gerust de zoekmachine Doorzoek dit forum van "Helpmij" en zoek op Tijdregistratie en je heb tientallen voorbeelden.
 
Bedankt voor de tip maar ik heb reeds gezocht op het forum.
Ik heb vooral een probleem met het 2de deel van mijn vraag. Ik weet niet welke functie ik nodig heb om dit op te lossen.


deleeter,

Gebruik gerust de zoekmachine Doorzoek dit forum van "Helpmij" en zoek op Tijdregistratie en je heb tientallen voorbeelden.
 
Je eerste vraag; zie bijlage.
Je tweede vraag zul je zelf even een bijlage bij moeten doen.
 

Bijlagen

  • Timer.xls
    25 KB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Een simpel concept:
In bijgevoegd zitten 2 knoppen (Begintijd, Eindtijd) en 1 wisselknop (Lunch).
Zodra je op de knoppen klikt wordt de begintijd of eindtijd weergegeven.
Als ook de wisselknop is ingedrukt, wordt de lunchtijd van het verschil tussen begintijd en eindtijd afgetrokken.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 

Bijlagen

  • Begintijd-Eindtijd-Lunchtijd.xls
    42,5 KB · Weergaven: 54
Een simpel concept:


Hallo Roncancio,

Waarom wordt, als je op het knopje drukt niet geupdate?
Het blijft op 15:55 uur staan.
Idem-dito voor de eindtijd (16:05)

Misschien wil je er even naar kijken.
 
SUPER! Ongelofelijk bedankt.

Ik vrees echter dat ik nog een vraag heb. In de XLS die je had doorgestuurd zie ik dat er telkens 15.55u of 16.05u komt. Kan dit een vergissing zijn?

Verder heb ik nog een voorbeeldje in bijlage met hetgeen ik wil. Ik zou 12 tabbladen maken (voor elke maand 1). Hierin komt dan telkens de urenregistratie van die maand. Is het mogelijk om elke dag een knop voor begin en einde te gebruiken? Bovendien zou ik de optie willen openlaten om niet enkel via de knop maar ook met gewoon numerieke invoer te werken. Op die manier kan men dan kiezen of de tijd van dat moment (- 5 minuten) of een ander tijdstip ingevoerd wordt.

Bekijk bijlage Vraag omtrent knop.xls
Code:
=B2-B1-((B4="J")*TIJDWAARDE("0:24"))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik had begrepen dat de begintijd het huidige uur is (afgerond) - 5 minuten.
De eindtijd is de huidige tijd + 5 minuten.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Misschien is dit iets voor je.
 

Bijlagen

  • Vraag omtrent knop.xls
    44 KB · Weergaven: 55
Ik heb ondertussen één en ander geprobeerd (zie bijlage). Ik heb echter wel een probleem. Ik wil mijn uren zowel via de knop als via de numerieke toetsen in kunnen geven. Aangezien ik werk met een voorwaardelijke opmaak waarbij een andere achtergrondkleur gegeven wordt als de ingevoerde waarde niet tussen 0:00 en 23:59 ligt, heb ik moeten sleutelen aan de celeigenschappen. In cel E4 heb ik gebruik gemaakt van celeigenschap Aangepast - :mm. Hierbij krijg ik 18.51u echter te zien als 936810:51.

In cel F4 heb ik gebruik gemaakt van Tijd - 13.30. Hier is de tijd wel juist weergegeven. Het probleem is echter dat bij het laatste systeem mijn voorwaardelijke opmaak niet werkt zoals ik het wil. Als ik immers "per ongeluk" 9500 zou intypen (met de bedoeling om 950= 9.50u in te typen) wordt dit geconverteerd naar 23:00. :eek:

Bekijk bijlage UrenKnopVraag.xls
 
Laatst bewerkt:
Misschien is dit iets voor je.

Harry,

Jou oplossing is inderdaad heel knap! Bestaat er ook een mogelijkheid om de knoppen terug op te roepen als je deze per ongeluk sluit. Of is het mogelijk om deze niet te kunnen sluiten?

Alvast bedankt.
 
Even van werkblad wisselen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan