• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdstempel omzetten naar enkel datum + jaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

JCS88

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2016
Berichten
14
Goedemiddag,

De vorige keer ontzettend goed geholpen door Cobbe, daarom wederom een vraag. Voor mijn gevoel ben ik er bijna maar ik krijg het niet rond met de Helpfunctie, Googlen, zelf rommelen en/of een rondje lopen door het pand.

Zie bijlage ter onderbouwing van mijn vraag, het gaat om kolom A en B uit de bijlage:
Wens: Informatie uit kolom C op mijn manier in kolom A krijgen, als cel kolom C leeg is, dan zelfde rij, cel A leeg

-> Kolom C bevat tijdstempels die automatisch door Google worden meegegeven aan ingevulde formulieren. Het lukt niet om deze tijdstempels aan te passen naar een ander format, hoeft ook niet.
Ik wil kolom A gevuld krijgen in format maand+jaar. Nu wordt het gevuld als zijnde 1 februari 2016. Omdat alle entries, onafhankelijk van welke dag ze zijn ingevoerd, nu op 1 februari gezet worden, is dat ook geen probleem. Het gaat om de maand en het jaar.
Echter, kolom A wordt waarde 'jan-16' en kolom B wordt waarde '1' als de cel ernaast in kolom C leeg is. Dat wil ik niet, omdat ik straks ook met entries met als waarde januari 2016 wil rekenen. Deze waarde vervuilt dan de registraties.
Ik heb allerlei combinaties gebruikt met een =ALS functie, maar ik krijg de cel in kolom A maar niet leeg als op dezelfde rij in kolom C leeg is.

Ik ben bang dat de oplossing eigenlijk enorm voor de hand ligt en dat ik ergens een typefout maak of een voorbeeld verkeerd interpreteer... :rolleyes:

Wie o wie helpt mij verder?
 

Bijlagen

  • EXCEL voor HELPMIJ FORUM.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 29
Zou dit voldoende kunnen zijn?

Hoi Cobbe,

Wederom ben jij de eerste die reageert, top!
Echter, kolom A heeft de formule =DATUM(2016;C2;1) al staan. Die voorkomt nog niet dat die cel leeg is als op dezelfde rij kolom C leeg is:
Ik wil naar situatie: C leeg dan ook A leeg.
 
Dat is toch niet hetzekfde: =ALS(C2="";"";DATUM(2016;MAAND(C2);DAG(C2)))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan