• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tijdstip van een bepaalde dag vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hetty70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
2
Hallo allemaal,

Ik heb een database, met allemaal afspraken op een bepaald tijdstip (kom van google agenda vandaan). Deze databases gegevens wil ik verwerken in een dagstaat.
uiteindelijk wil ik meerdere agenda's in 1 dagstaat verwerken, zowel personeels bezetting als boekingen.

In de database staat een veld tijd en een veld datum, deze heb ik laten samenvoegen tot een veld, 17 mei 2009 12:00

Dit veld wil ik vergelijken met het overeenkomstig veld in de dagstaat, als dat zo is dan moet het onderwerp geplaatst worden maar ook de omschrijving.

Code:
=IF(TRUNC(F25;3)=TRUNC(LOOKUP(F25;boeking!A:A;boeking!B:B);3);LOOKUP(F25;boeking!B:B;boeking!E:E);"")

Ik kan de fout niet vinden.


Hetty
 

Bijlagen

  • dagstaat.xls
    24,5 KB · Weergaven: 27
Hetty

Je moet eens via de Celeigenschappen extra decimalen toevoegen aan:

- de datum en uur dat je probeert op te zoeken, bvb. cel F25
- de datum en uur waarvan dat jij denkt dat het goed zou moeten zijn, bvb. cel A4 op blad 2
- de datum en uur die je eigenlijk terugkrijgt met jouw formule, bvb. cel A3 op blad 2

Wigi
 
Wigi,

De cel eigenschappen staan ingesteld op een datum formaat voor die cellen.
In mijn formule kap ik ze af, om deze juist gelijk te krijgen.
Ik weet eigenlijk helemaal niet of ik dit zo juist doe.

Om te proberen heb ik de eigenschappen gewijzigd maar ik kom daar niet mee uit de voeten.
Het lijkt wel of het iets te maken heeft met het 6de of 7de cijfer achter de komma.
12.00 is ,05 van een dag.
echter
12:15 is 0,38542
12:30 is 0,39583
14:00 is 0,58333
14:30 is 0,60417

Omdat ik in de dagstaat tijden bij elkaar optel, lijkt het erop dat daar iets mis mee gaat.

Hetty
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan